VERSLAG: Reflections Fest 3

Festivalinfo was aanwezig op Reflections Fest 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

12

Reflections Fest 3 - deel 1

Het platenlabel Reflections Records is dit jaar alweer 10 jaar geworden. Dit jubileum gaat natuurlijk niet zomaar voorbij en wordt gevierd met heel wat festivals. Deze festivals worden (uiteraard) gevuld met bandjes van het platenlabel zelf. De eerste editie van deze festivalreeks is in Hengelo, de tweede in Antwerpen en de derde in Amsterdam. Festivalinfo.nl bezocht de derde editie in de Bitterzoet te Amsterdam.

Bitterzoet is een alternatief barretje in Amsterdam met een klein podium. Dit kleine podium geeft startende dj's, bands, theatermakers en muzikanten de mogelijkheid om voor een groter publiek te spelen. Wanneer de eerste band van vandaag hoort te beginnen laat dit grote publiek op zich wachten. Met als gevolg dat de organisatie besluit om 45 minuten later te beginnen dan gepland (16:45).

Na dit uitstellen begint zoals gepland de eerste band November Coming Fire. De Engelse post-hardcore jongens hebben zichzelf vernoemd naar een plaat van Danzig’s oude band Samhain. Dit terwijl er nauwelijks muzikale overeenkomsten te vinden zijn tussen deze twee. Hun debuutalbum Dungeness kwam onlangs uit via Reflections Records en het zijn dan ook nummers van deze plaat die we kunnen verwachten. Hoewel er alle tijd is geweest voor een soundcheck is deze niet gedaan. “Wow, that’s loud” reageert zanger Gareth Evans wanneer de microfoon begint te piepen. Na het eerste nummer vraagt hij of er iemand naar kan kijken. Tot zijn (en mijn) verbazing zit er echter niemand achter het paneel. “Where’s the fucking soundguy?”..

Vier jaar geleden besloten leden van de hardcore bands The Deal en Kingpin een wat hardere band te vormen: Rise And Fall . De Vlaamse jongens ontdekte al snel dat dit hun beter beviel en lieten de oude bands voor wat ze waren. Eind vorig jaar brachten deze het album “Into Oblivion” uit en kregen hierdoor veel respect in de scène. Rise And Fall is dan ook een band die veel mensen vandaag niet willen missen. Het viertal weet dan ook hier weer te overtuigen en zet een half uurtje neer van een hoog niveau.

12

Coliseum foto Reflections Fest 3 Coliseum foto Reflections Fest 3 Coliseum foto Reflections Fest 3 Lords foto Reflections Fest 3 Lords foto Reflections Fest 3 Lords foto Reflections Fest 3 Malkovich foto Reflections Fest 3 Malkovich foto Reflections Fest 3 Malkovich foto Reflections Fest 3

INTO THE PIT 2006Je zult het niet verwachten dat er in de stad Helmond een heus pop-podium...

TEQNOLOGY 2006 De muziekstroom Techno werd goed vertegenwoordigd bij organisator Q-dance in...