VERSLAG: Dauwpop 2011

Festivalinfo was aanwezig op Dauwpop 2011 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 109 foto's.

123

Dauwpop 2011

De vele optredens van De Jeugd van Tegenwoordig, zowel op festivals als tijdens de clubtour, het wordt altijd een feestje. Dat weten de bezoekers van Dauwpop, want de Jägermeister Dance Area is stampvol. De Jeugd zou De Jeugd niet zijn als ze op tijd zouden komen. Maar gelukkig wordt het wachten beloond met een groot feest. De heren hoeven weinig moeite te doen om reacties te krijgen. De eerste twee rijen bestaan uit kleine kinderen, maar ook die zingen enthousiast mee met de teksten over drank en seks. Dauwpop is een feest voor alle leeftijden en verrassend genoeg zijn alle leeftijden aanwezig tijdens dit optreden. De vaders en moeders springen net zo enthousiast als de grote hoeveelheid tieners. Ook de grote groep bewakers heeft er plezier in en lachen hard als de groep 'Hengel At A Bitch' inzet en het publiek massaal de hengels uitgooit. Maar zoals iedere keer: het feest duurt altijd te kort. (MdR)

De jonge honden van Dewolff weten met hun retro rock iedereen te verbazen. Vandaag is het publiek erg divers, jong en oud staat door elkaar. Het publiek moet duidelijk nog even wakker worden, en ook de band begint terughoudend. Qua zang is het vooral bij het eerste nummer niet helemaal zuiver, maar naarmate de show vordert weet Dewolff het publiek te overtuigen. Langzamer hand zie je jong en oud dansen en springen. Hoe langer ze spelen hoe energieker het wordt. Het is fascinerend om te zien hoe zulke jonge jochies tekeer gaan alsof ze al tientallen jaren optreden. Dewolff is een rockmonster waar we in de toekomst nog heel veel plezier aan zullen beleven. (WB)

Nog meer vrolijkheid bij The Baseballs. Deze Duitsers scoorden al een bescheiden hitje met hun Rock-'n-roll cover van Rihanna's 'Umbrella'. De covers van Katy Perry’s 'Hot 'n Cold' en 'Candy Shop' – juist ja, van 50 cent – deden het beduidend minder. Het is een leuk gezicht op de Jupiler Mainstage: grote jongens met vetkuiven die swingend met de heupen over het podium glijden. Met deze singles weten ze het publiek nog aan het dansen te krijgen, maar al gauw stroomt de tent leeg. Rock-‘n-roll covers van bekende nummers, het is inmiddels een uitgekauwd idee dat snel verveelt. Tijd voor eigen repertoire, anders is het snel over met de populariteit van de knappe Duitsers. (MdR)

Blood Red Shoes kennen de Nederlandse festivals op hun duimpje en het Nederlandse festivalpubliek is ook bekend met deze man-vrouw band. Toch is er geen schaamte om weer te gaan kijken bij dit duo. Laura-Mary en Steven spelen ijzersterk en vooral Steven maakt indruk met zijn enthousiasme en stemgeluid. Laura-Mary maakt iets minder indruk, ze lijkt zich haast te schamen en loopt een tikkeltje verveeld over het podium. Een groot contrast met de frontvrouw van The Joy Formidable die eerder vanmiddag wel wist te overtuigen met charisma en enthousiasme. (MdR)

123

FOTOGRAFIE: Marieke Waalwijk

12345678910
 foto Dauwpop 2011  foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Royal Republic foto Dauwpop 2011 Dotan foto Dauwpop 2011 Dotan foto Dauwpop 2011

12345678910

PRIMAVERA SOUND 2011Hét festival waar elke Pitchfork lezer enthousiast van wordt. Dat was...

THE INTERNATIONAL AMSTERDAM TATTOO CONVENTION 2011 De zevende editie van het evenement verwacht ongeveer 5.000 bezoekers en is...