Festivalinfo was aanwezig op Paaspop Schijndel 2002 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 32 foto's.

VERSLAG: Jeroen Verdel   Rob van der Zwaan

1234

Paaspop dag 1

Paaspop is het eerste grote meerdaagse camping festival van het seizoen. Eerst geroutineerd een tentje opzetten en vervolgens begint de over vijf tenten verdeelde pret.

The Shavers (JV)

Aanvankelijk nog gekleed steelt poëet en zanger Johannes de Boom de show met zijn imposant getatoeëerde lichaam. Gaandeweg de set, onder begeleiding van surfrock & roll muziek, trekt hij steeds meer kleding uit en stroopt zijn broekspijpen op. Sterke teksten over Alcohol, Roggebrood, Jeuk, (tong)zoenen en gulle dijen passeren de revue. Het publiek geniet van het schouwspel en de drummer welke grote verwantschap met Animal van The Muppets vertoont. The Shavers hebben een grote schare fans en deze worden op hun wenken bediend met een rockende versie van Dracula van ZZ en de Maskers (welke ook al eens door Claw Boys Claw werd uitgebracht), de cult-hit ""Halvarine, Gadverdamme"" en het potentiëel nieuwe Nederlandse volkslied ""Hollands Lied"". Deze surfrockpoëten zullen komende zomer weer menig festivalganger zijn oren doen spitsen.

16 Down (JV)

De afwisselende muziek van 16 Down weet ook op Paaspop de kloven tussen genres te overbruggen. Naast behoorlijk rockende uitvoeringen van het eigen materiaal wordt een prima staaltje coverwerk verricht met Street Spirit van de band Radiohead, welke de band tijdens komende Flashback optredens een hommage gaat brengen.

Casual Victims (JV)

Op het local heroes podium spelen de winnaars van de Grote Prijs van Schijndel. Deze jongen honden staan dan ook voor een thuispubliek. Hun vooral aan Biohazard verwantte hardcore wordt dan ook zeer enthousiast ontvangen.

Fu Manchu (JV)

Omdat Fu Manchu de volgende ochtend een tv-interview in Duitsland doet, hebben zij plekje gewisseld met The Apers en staan dus onverwacht vroeg op het programma. Ze openen met hun bekendste nummer ""Evil Eye"". Vervolgens worden vooral nummers van het nieuwste album California Crossing gespeeld. De koningen op de stoner-snelweg nemen alleen even gas terug bij het langzame ""Godzilla"". Gaandeweg de set wordt het geluid beter en het publiek enthousiaster, wel jammer dat op dat moment enkele van de betere nummers reeds gespeeld zijn.

Heideroosjes (RZ)

De Heideroosjes hebben er zin in! Marco Roelofs en kornuiten pakken groots uit met veel gevoel voor show. Opmerkelijk is de meegereisde Jezus die met een groot kruis, waarop ""die hard"" staat, vanaf het nummer ""My name is Jesus"" een paar nummertjes mee komt doen. We zijn op Paaspop en jawel: jezus is opgestaan. Dat de heideroosjes ook hun hand niet omdraaien voor een covertje (of 2) bewijzen ze met een eigen versie van ""Can't get you out of my mind"" (Kylie Minogue) en ""20 Eyes"" (the Misfits). Dit laatste nummer werd, onlangs ook al door Ignite gecoverd op de European Hardcore Party in Maastricht. Voor het laatste nummer van de Heideroosjes komen ook nog eens de trompettisten van the Beatbusters (in hun vaste Hawaï-shirts) nog een nummertje meeblazen.

1234

FOTOGRAFIE: Andreas Terlaak

123
The Shavers foto Paaspop 2002 The Shavers foto Paaspop 2002 16 Down foto Paaspop 2002 16 Down foto Paaspop 2002 Fu Manchu foto Paaspop 2002 Fu Manchu foto Paaspop 2002  foto Paaspop 2002 Van Dik Hout foto Paaspop 2002 Van Dik Hout foto Paaspop 2002 Heideroosjes foto Paaspop 2002 Heideroosjes foto Paaspop 2002  foto Paaspop 2002

123

MOTEL MOZAÏQUEHet kan nog: een nieuw, kleinschalig, leuk, verrassend, en gezellig meerdaags...

EUROPEAN HARDCORE PARTY # 7 Aan het eind van het optreden van Shattered, welke de spits mag afbijten...