VERSLAG: Indian Summer 2006

Festivalinfo was aanwezig op Indian Summer Festival 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 20 foto's.

12

Indian Summer, vrijdag

N-Joy, een eenmalig festival met een combinatie van dance en rock georiënteerde muziek. Eenmalig omdat organisator ID&T erachter kwam dat deze combinatie niet werkte. Toch blijkt Indian Summer, ook van deze dance organisatie, elk jaar wel een succes. Terwijl deze precies dezelfde genres met elkaar combineert.

En dat het goed gaat bewijst de voorverkoop, er zijn nog maar een paar kaarten over. Dit jaar is er voor de tweede keer een extra dag aan het festival geplakt. Helaas voor het festival is er deze vrijdagavond ook een wedstrijd van het Nederlandselftal, maar hier wordt slim op ingespeeld. Op de mainstage hangt een megascherm waarop de bezoekers de wedstrijd Nederland tegen Ivoorkust kunnen bekijken. Wanneer Nederland deze wedstrijd wint kan het festival al niet meer stuk.

Vrijdag 16 juni, dag één.

Vorig jaar had de eerste dag namen als George Baker en BZN, gelukkig is het dit jaar gelukt om iets betere neer te zetten. Maar of een Van Dik Hout een echte trekker is is nog maar de vraag. De band is op veel (gratis) festivals te zien en hun laatste album (Vandaag Alleen Maar Winnaars) ligt alweer vier jaar in de cd kast. Niemand hoeft dan ook per se vooraan te staan bij deze band en er hangt een goede rustige sfeer. Hier en daar worden voorzichtig wat zinnetjes meegezongen terwijl anderen nog een slokje van hun biertje nemen. Het contact met het publiek bij deze band is altijd erg goed geweest. Wanneer bijvoorbeeld een oranjepetje naar het podium wordt gegooid twijfelt de gitarist geen moment en zet hem meteen op. Zulke dingen maken het leuk. Opvallend is dat de band een toegift doet, beetje raar om dit te doen terwijl je geen headliner bent.

Dezelfde sfeer hangt er bij ErickE in de enige tent op het festival. Erick Eerdhuijzen is één van de meeste geboekte dj’s van ons land en of het nou Dance Valley is of in dit geval Indian Summer, hij zet de boel op zijn kop! Leuk in deze tent is dat er een camera-man tussen de dansende mensen heen loopt, deze maakt opnames die op het scherm naast de Amsterdamse dj te zien zijn.

Echte headliner van de eerste dag is natuurlijk Kane. De band treedt tegenwoordig niet zoveel op en is alleen hierom al een mooie vangst voor Indian Summer. De band komt op met een Nederlandse vlag en Dinand houdt een kleine speech over het voetbal van vanavond. Super om te zien hoe deze Haagse jongens ook gewoon mensen zijn die graag naar voetbal kijken. Wie eerder de leden van Kane arrogant en bot vond wordt vandaag op een ander been gezet. Kane rocked lekker en heeft goed contact met het publiek. Misschien zou Nederland vaker moeten winnen, of misschien heeft Kane er gewoon weer zin in! 'Dit was het tofste weekend Kane sinds een lange tijd' schrijft zanger Dinand achteraf op zijn website. Leuk om te lezen dat het wederzijds was!

12

12
Coolpolitics foto Indian Summer 2006  foto Indian Summer 2006 Mark Foggo's Skasters foto Indian Summer 2006 Mark Foggo's Skasters foto Indian Summer 2006 Mark Foggo's Skasters foto Indian Summer 2006 zZz foto Indian Summer 2006 zZz foto Indian Summer 2006 Anouk foto Indian Summer 2006 Anouk foto Indian Summer 2006 Anouk foto Indian Summer 2006 Anouk foto Indian Summer 2006  foto Indian Summer 2006

12

LORCA ROCK 2006Geen festival te ver voor Festivalinfo, want zelfs op het Lorca Rock Festival...

ARROW ROCK FESTIVAL 2006 Ondanks de enorme hitte van deze dag, zijn met name de optredens van Def...