VERSLAG: Motel Mozaique 2012

Festivalinfo was aanwezig op Motel Mozaique 2012 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 85 foto's.

VERSLAG: Wouter Braaksma

12

Motel Mozaique 2012

De tweede dag begint waar de eerste eindigde: in Off Corso. De dromige indierock van The Antlers komt vanavond absoluut niet aan. Het wordt het gehele optreden nooit écht spannend. Het blijft allemaal braaf tussen de lijnen en er is niemand in de band dan ook te betrappen op een uitglijder of uitspatting. Zo reageert het publiek dan ook: matig. Met het nodige slijmen van de band wordt er nog een poging gewaagd het publiek voor zich te winnen"This is our first show of the tour and we are very happy to perform for you. so thank you for that!” En: “We will play some new songs, that we never played before." Ook dit helpt niet. Pech heeft de band ook met een zaal als de Off Corso. Het geluid is verre van perfect met veel echo valt het geluid in duigen. Het is jammer want de band heeft wel potentie maar door gebrek aan energie en een slechte zaal komt het er niet uit vanavond.

Ook The Maccabees heeft ruzie met de Off Corso vanavond. Bij een groot gedeelte van het eerste nummer ‘Child’ doet de microfoon het niet, maar de heren gaan als volwassen kerels door. Zanger Orlando Weeks blinkt vanavond uit in het charmeren van het publiek. De normaal altijd zo verlegen zanger heeft duidelijk het nodige spraakwater naar binnen gewerkt voor de show. Ook de rest van de band is energieker dan bijvoorbeeld tijdens hun laatste show in Paradiso, toen ontbrak het soms aan inzet. Nu is daar een stuk meer van te zien en de band is dan ook strak bezig. Daarom is het dan ook zo ontzettend jammer dat het geluid bagger is. The Maccabees was bezig met een memorabel concert neer te zetten maar verliest het van Off Corso. Het is echter wel de eerste keer dat er echt gedanst word op Motel Mozaïque en dat zegt genoeg.

Voor een enkeling komt Patrick Watson in de Schouwburg te laat vanavond. Van half één tot half twee laat hij een volle grote zaal genieten van zijn prachtige liedjes. Maar niet iedereen kan het opbrengen om wakker te blijven en hier en daar zitten mensen in de stoelen te slapen. Echter voor het merendeel van de zaal is het genieten geblazen. De band komt op met lampjes aan de handen bevestigt en begint in het pikke donker met ‘Lighthouse’. Het klinkt misschien raar om naar lampjes te kijken maar het is nog nooit zo fascinerend geweest in combinatie met de mooie muziek. Patrick Watson komt zelf zenuwachtig over wanneer de lichten aan gaan. Meerdere keren tijdens de set praat hij zenuwachtig tegen het publiek, dit haalt het tempo uit het optreden en het voegt weinig toe. Verder verdient de band het om Motel Mozaïque af te sluiten want de band is in bloedvorm. Watson is geweldig bij stem en de band lijkt met veel plezier te spelen. Met een sfeervolle lichtshow waarbij projecties verschijnen op ronde panelen is het ook een visueel genot. Jammer voor de slapers maar als je door iemand in slaap gezongen wil worden is het door Patrick Watson en zijn band!

12

FOTOGRAFIE: Gertjan van der Loo

12345678
Vive la Straatmuzikant foto Motel Mozaique 2012 Vive la Straatmuzikant foto Motel Mozaique 2012 Vive la Straatmuzikant foto Motel Mozaique 2012 Vive la Straatmuzikant foto Motel Mozaique 2012 Vive la Straatmuzikant foto Motel Mozaique 2012 Blaudzun foto Motel Mozaique 2012 Blaudzun foto Motel Mozaique 2012 Blaudzun foto Motel Mozaique 2012 Cold Specks foto Motel Mozaique 2012 Cold Specks foto Motel Mozaique 2012 Cold Specks foto Motel Mozaique 2012 Wunderbaum foto Motel Mozaique 2012

12345678

ELF FANTASY FAIR HAARZUILENS 2012De Haarzuilens-editie van Elf Fantasy Fair werd opnieuw in Kasteel de Haar...

ROADBURN 2012 Roadburn, hét stoner- en doomfestival van Europa, vindt jaarlijks plaats in...