VERSLAG: Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012

Festivalinfo was aanwezig op Parade Amsterdam 2012 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 18 foto's.

Naar het Parade Amsterdam - vrijdag 10 augustus 2012 verslag

Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012

De Parade reist dit jaar weer door Nederland en bouwt in enkele grote steden dorpen van theaters en horeca voorzieningen. Eerder deze zomer kwamen zij langs Utrecht, Rotterdam en Den Haag, maar van 10 tot 26 augustus staat dit theaterfestival in het Martin Luther Kingpark te Amsterdam. Het festival draait voornamelijk om de vele theatervoorstellingen die de hele dag door in de verschillende tenten te zien zijn. Daarnaast is er ook diverse live muziek om van te genieten.

De Parade heeft voor het theaterfestival het Martin Luther Kingpark omgebouwd tot een dorp van tenten en theaters. Het is een populair festival en het wordt dan ook druk bezocht. Bezoekers staan in de rij om kaartjes te bemachtigen voor theatervoorstelling als Liefde is een Slachtveld van Wart & Rogier en de Spinvis-voorstelling Wacht op de Rest. Naast deze grote voorstellingen zijn er ook kleine optredens zoals de Verhalen Supermarkt waar producten in een supermarkt tot leven komen. Omdat de tenten waarin de voorstellingen gegeven worden niet al te groot zijn, zijn de voorstellingen vaak snel uitverkocht. Gelukkig worden voorstellingen meerdere keren op de dag herhaald en is er ook altijd wel wat anders te bekijken.

Desondanks kan het wel eens voorkomen dat je even een uurtje geen voorstelling kunt bijwonen. Bij de Parade is dit echter helemaal geen probleem. Wat namelijk het meest aanwezig is door het hele park is voornamelijk de sfeer. Er heerst een vrije, doe-wat-je-wilt sfeer die iedereen aansteekt die rond het park loopt. Er is genoeg plek om van een lekker drankje te genieten of een van de vele eetgelegenheden te proberen. Zo heeft restaurant Lust een tent op het terrein staan en kunnen kinderen pannenkoeken laten maken in zelfbedachte wezens en figuren. Daarnaast zijn de tenten mooi aangekleed en versierd, wat alleen al rondlopen op het terrein tot een bezienswaardigheid maakt.

Deze dingen maken de Parade tot een ervaring waar iedereen zijn plek wel kan vinden. Zelfs als je geen liefhebber van theater bent kan je genieten van de gezellige sfeer of ’s avonds uit je dak gaan in de silent disco. De voorstellingen en entree zijn ook zeker niet duur. Bij eten en drinken is zowel qua smaak als prijs voor ieder wat wils. De Parade brengt daarmee vermakelijke dagen en heerlijk festival gevoel naar Amsterdam.

12
Spinvis foto Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012 Spinvis foto Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012  foto Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012  foto Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012  foto Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012  foto Parade Amsterdam - vrijdag 24 augustus 2012

12

BOOGIEDOWN BREDA 2012De vijfde editie van Boogiedown Breda kende een ijzersterk programma. Mr....

BRABANT OPEN AIR 2012 Tussen de oude gebouwen van Strijp-S in het hart van Eindhoven zijn we...