VERSLAG: Baroeg Open Air 2006

Festivalinfo was aanwezig op Baroeg Open Air 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 27 foto's.

Zaterdag 2 september

De eerste editie van het gratis Baroeg Open Air festival in Rotterdam vindt plaats op 2 september. Bij aankomst is de sfeer erg relax. Vanaf het station zijn de klanken al duidelijk te horen en is het geen probleem de weg te vinden naar het terrein. Gewoon de redelijk grote stoet mensen volgen. Een handjevol securitymensen zijn aanwezig bij de ingang, maar tot het controleren van tassen wordt niet overgegaan.

Er hangt een leuke sfeer, waarbij het genieten van bandjes voorop staat. Door de bankjes in de hoek van het park en de grote grasvlakte, is er genoeg ruimte om rustig rond te hangen, hoewel het al vroeg vrij druk is. Het festival speelt zich af in de Baroeg en in een grote tent. De Baroeg zelf is bij ieder optreden stampvol, waardoor veel bezoekers (inclusief ikzelf) ervoor kiezen rond de tent-stage te blijven hangen of op de markt rond te kijken.

Mijn Baroeg Open Air-ervaring begint met een optreden van Das Ich. Hoewel de tent goed gevuld is, heeft de band moeite contact te krijgen met het publiek. Op de show die de heren neerzetten is niets aan te merken. Het rood geverfde lichaam van de zanger en de rood geverfde en tot duivelshoorntjes geboetseerde haren van de toetsenist, maken het een duistere vertoning. De microfoon is een metalen kunstwerk op zich en en ook de stellages waar de keyboards aan hangen zijn niet bepaald doorsnee. Doordat ze beweegbaar zijn, hoeft de band alles behalve stil te staan. Desondanks komt de act niet echt over en blijft er een afstand bestaan tussen de band en het publiek. Das Ich is zeker de moeite van het kijken waard, maar weet net niet te overtuigen.

Publieksliefhebber After Forever daarentegen heeft hier geen enkel probleem mee. Zonder problemen zetten ze de welbekende show neer die absoluut het kijken waard is. Het podium staat vol met muzikanten, maar de zangeres weet er met haar stemgeluid fors overheen te komen. De fans die al tijden vooraan staan te wachten, krijgen zeker waar ze op gehoopt hebben en de tent gaat dan ook helemaal los.

Suicide Commando begint laat vanwege technische problemen. Uiteindelijk moet de band de show helaas doen zonder beelden, omdat de beamer niet functioneert. De fans die al een tijd staan te wachten hebben dit echter zeker niet voor niets gedaan. Vanaf de eerste seconde gaat de band 100% los en zet een spetterende show neer. Het publiek kan dit enthousiame zeker waarderen en danst van het begin tot het einde van de show mee. Dat Suicide Commando de publiekstrekker van Baroeg Open Air is, blijkt wel uit de hoeveelheid fotografen die bij dit concert aanwezig is. Ja, Suicide Commando maakt zijn naam zeker waar!

Aan de vraag van de organisatie om het rustig te houden in de omgeving van het festival, wordt duidelijk gehoor gegeven. Ik denk dat de overlast beperkt is gebleven tot extreem lange rijen bij de plaatselijke supermarkt. Hierdoor is Baroeg Open Air 2006 een gezellig en volgens mij succesvol feestje geworden. Wat mij betreft komt er volgend jaar een tweede editie van dit festival!

123
Secrets Of The Moon foto Baroeg Open Air 2006 Das Ich foto Baroeg Open Air 2006 Das Ich foto Baroeg Open Air 2006 Das Ich foto Baroeg Open Air 2006 Inhume foto Baroeg Open Air 2006 Inhume foto Baroeg Open Air 2006 Inhume foto Baroeg Open Air 2006 After Forever foto Baroeg Open Air 2006 After Forever foto Baroeg Open Air 2006 After Forever foto Baroeg Open Air 2006 Backfire! foto Baroeg Open Air 2006 Backfire! foto Baroeg Open Air 2006

123

FESTIVAL DEBESCHAVING 2006Zondag 2 september vindt in de Utrechtse nieuwbouwwijk Leidsche Rijn de...

PUKKELPOP 2006 Pukkelpop 2006: Drie dagen, zeven podia en meer dan honderdvijftig bands....