Festivalinfo was aanwezig op Fields of Rock 2007 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 72 foto's.

VERSLAG: Marcel Kamphuis

12

Fields of Rock 2007, zondag 17 juni

Zondag 17 juni

Dag twee begint regenachtig, maar klaart al snel weer op. Vandaag nog grotere namen dan gister en hierdoor duidelijk drukker op het terrein.

Wie lekker rustig wakker wilt worden heeft pech, niks is namelijk rustig aan de band Walls Of Jericho, een van de eerste bands die we vandaag kunnen bewonderen. Dit terwijl zangeres Candace Kucsulain misschien schattig oogt, maar wanneer ze eenmaal haar mond opent, blijkt dat ze alle zangers van vandaag eruit blèrt. De Amerikaanse band maakt onvervalste hard/metalcore en valt hiermee helaas buiten de rest van het programma. Toch is er een enkeling die vanaf het begin meedoet en losgaat tijdens de meerdere breakdowns in de nummers. De geschiedenis heeft ons geleerd dat alles wat leuk is snel aan je voorbij gaat. Zo is ook nu het geval, en sta je voordat je er zelf erg in hebt met een aanhoudende piep in je oren naast de festivaltent.

Devil Driver zit muzikaal erg goed in elkaar, maar zanger Dez Fafara (ex-Coal Chamber) blijkt een arrogante papzak te zijn. ´You better stop that fucking squeaking!´ schreeuwt hij geërgerd naar de geluidsman. Ook het publiek is de pineut ´You better move your fucking ass, fuck the rain!´ Wanneer deze niet goed genoeg reageert dreigt hij zelfs van het podium af te komen om je in elkaar te slaan wanneer je niet goed genoeg meedoet. Fafara heeft duidelijk is duidelijk chagrijnig omdat ze op het kleinste podium van het festival moeten spelen. En dat terwijl het met bakken uit de hemel kletterd.

´How the fuck are you doing today, you dirty stinky motherfuckers?´ vraagt zanger Cristian Machado wanneer hij met zijn band Ill Niño opkomt. Het is een tijdje stil geweest rond deze Latijnse nu-metal band, maar de fans zijn ze gelukkig niet vergeten en kunnen op veel feedback rekenen. In hun afwezigheid hebben ze druk gewerkt aan nieuwe nummers en zijn trots om vandaag een voorproefje te laten horen. Het klinkt vertrouwd en de band bewijst één van de weinig nu-metal bands te zijn die de hype heeft overleefd en vasthoud aan hun eigen sound. Dat zegt alvast iets over de emo- en Britpop hype van dit moment.

Doordat Fields Of Rock zoveel grote namen heeft geprogrammeerd, mogen de kleine(re) namen nauwelijks op publiek rekenen. Het is beschamend rustig wanneer de Amerikaanse rockband Hinder staat te spelen. Ook het publiek zelf staat meer afwachtend te kijken in plaats van intensief mee te doen. De muziek klinkt live een stuk rechtvaardiger dan op plaat, maar dit niet dankzij een overtuigende performance.

Onze welbekende vrienden van Korn touren momenteel door Europa om hun komende studio album te promoten. Deze zal volgens zanger Jonathan klinken als een mix tussen The Beatles en The Cure. Toch zijn het vandaag de stevige nummers/klassiekers die we terug horen in de setlist. Deze ondersteund door meesterdrummer Joey Jordison (Minystry/Slipknot). Naast de verplichte hits horen we ook een leuke cover, One. Helaas wordt dit Metallica nummer niet helemaal gespeeld en komt het gehele plaatje rondom Korn vandaag té ingestudeerd over.

Komen ze nou wel, komen ze nou niet? Er is wat gedoe rond de tour van Velvet Revolver en het is tot het laatste moment onzeker of ze nou wel of niet komen. Zowel liefhebbers als haters houden in hun achterhoofd dat ook de programmering nog weleens 'roet in het festival' zou kunnen gooien. Echter, wanneer het doek gespannen is en zanger Scott Weiland (Stone Temple Pilots) en gitarist Saul ´Slash´ Hudson (Guns N' Roses) het podium betreden maakt de twijfeling plaats voor zekerheid. Hoewel we na vijf jaar kunnen spreken over een echte band is het jammer dat de setlist zoveel covers bevat. We zitten helemaal niet te wachten op Stone Temple Pilots en Guns N' Roses nummers. Beste Revolvers: 'jullie hebben toch een eigen sound?'

12

FOTOGRAFIE: Dave van Hout

123456
After Forever foto Fields of Rock 2007 After Forever foto Fields of Rock 2007 Amon Amarth foto Fields of Rock 2007 Amon Amarth foto Fields of Rock 2007 Black Label Society foto Fields of Rock 2007 Black Label Society foto Fields of Rock 2007 Bloodsimple foto Fields of Rock 2007 Bloodsimple foto Fields of Rock 2007 DevilDriver foto Fields of Rock 2007 DevilDriver foto Fields of Rock 2007 DragonForce foto Fields of Rock 2007 DragonForce foto Fields of Rock 2007

123456

INDIAN SUMMER FESTIVAL 2007Zaterdag 23 Juni was een dag met een muziekfestival.In Broek aan de Langedijk...

BUNKERPOP 2007 Op 10 Juni was in het door Pinkpop bekende Landgraaf tijd voor Bunkerpop...