VERSLAG: Pinkpop 2018 - Zondag

Festivalinfo was aanwezig op Pinkpop 2018 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 64 foto's.

Naar het Pinkpop 2018 - zaterdag verslag
Bekijk de Pinkpop 2018 - Zondag foto's

VERSLAG: Kim Raven

Pinkpop 2018 - zondag

De laatste en derde dag van Pinkpop 2018 eindigt helaas veel minder mooi dan had gemoeten. Maar het festival zelf was een bewolkte dag en met veel wind. Iets kouder dan de dagen hiervoor dus. Vandaag lijkt het publiek jonger, mede dankzij de headliner en andere geprogrammeerde artiesten.

Michelle David & The Gospel Sessions openen op IBA Parkstad Stage deze festivaldag. Swingend, maar rustig genoeg voor een derde dag. Michelle is blij om hier te staan en hoopt dat we genieten. Dat doet het publiek.

Daarna is het aan een zenuwachtige Ronnie Flex om Mainstage te openen. Hij verspreekt zich even, maar zo'n groot podium is ook best spannend. Vorig jaar stond hij op het kleinere podium natuurlijk. Het publiek stroomt gedurende het optreden toe en Pinkpop dag 3 is nu echt los. De autotune is zijn beste vriend, maar is dat vervelend? Nee. Is het nodig? Nee. "Ik was op de basisschool niet populair, op de middelbare school ook niet. Maar nu sta ik hier. Je kunt alles worden wat je wil. Vergeet dat niet!" Ronnie Flex & Deuxperience laten iedereen tot ver buiten het veld bewegen en dansen. Wat een show!

Het veld loopt daarna rechtstreeks naar Brightlands Stage voor niemand minder dan Maan. Haar eerste keer op Pinkpop. Ze is goed bij stem en krijgt het publiek met gemak mee.

Jessie J, maar wij mogen Jess zeggen start haar optreden met 'Do It Like A Dude'. Haar stem is fantastisch en haar boodschap is duidelijk. Met nummers als 'Who You Are' en 'Queen' van haar nieuwste album Rose wil ze laten zien dat iedereen mooi en goed is zoals ie is. Een mooie boodschap die sommige fans tot tranen brengt. Maar Pinkpop lijkt niet al te gevoelig te zijn voor de boodschap van deze Engelse zangeres. De laatste nummers 'Bang Bang' en 'Price Tag' doen het stukken beter bij het publiek.

The Kooks vallen wegens ziekte uit, maar als vervanger staat Di-rect op Mainstage. De heren uit Den Haag spelen een strakke invalbeurt en het publiek lijkt het helemaal geen last te hebben van deze wisseling.

Vervolgens speelt Don Diablo de Brightlands Stage helemaal plat. Het is vrijwel onmogelijk om de tent in te komen. Maar eenmaal binnen wil je er ook niet meer uit.

Op mainstage staan Editors. Ook zij spelen net als Snow Patrol opvallend vlak. Toch doen de mannen van de Editors wat ze moeten doen, het toegestroomde publiek om hun vinger winden. Met nummers als 'Magazine' en 'The Racing Rats' en 'The End Has A Start' is het voor elke Pinkpop-bezoeker een genot om naar te luisteren en kijken.

Daarna is het tijd voor de afsluiter van het festival en dat is niemand minder dan Bruno Mars. Een popshow waar je u tegen zegt, heel anders dan de playbackende Justin Bieber van vorig jaar. Bruno Mars staat met mijn zijn band een fantastische anderhalf uur durende show te geven. Hij zingt even in het Nederlands, hij danst en hij windt alle meisjes met gemak om zijn vinger. Iedereen danst. Hij heeft zelf geen dansers op het podium, maar zijn band danst wel met hem mee. De choreografie is heerlijk om te zien, straks en goed uitgevoerd. De hele show inclusief het vuurwerk eigenlijk, alles is tot in de puntjes voorbereid en geoefend. Muzikaal komen alle hits komen. Er wordt geopend met 'Finesse' en '24K Magic', maar ook 'Just The Way You Are' en 'Marry Me' komen voorbij. Met als toegift natuurlijk de hit 'Uptown Funk'. De popkant die Pinkpop graag op lijkt te willen gaan, gaat op deze manier zeker de goede kant op!

Het grootste gedeelte van de bezoekers kan met een fijn gevoel naar huis! Helaas is er later op de avond een aanrijding bij Camping B in de buurt, waarbij helaas een festivalbezoeker is overleden en enkele gewonden zijn. Wij wensen de nabestaanden en slachtoffers veel sterkte toe!

FOTOGRAFIE: Irwan Notosoetarso   Paul van Haeff

123456
Cloves foto Pinkpop 2018 - Zondag Cloves foto Pinkpop 2018 - Zondag Cloves foto Pinkpop 2018 - Zondag Cloves foto Pinkpop 2018 - Zondag Cloves foto Pinkpop 2018 - Zondag Cloves foto Pinkpop 2018 - Zondag Maan foto Pinkpop 2018 - Zondag Maan foto Pinkpop 2018 - Zondag Maan foto Pinkpop 2018 - Zondag Maan foto Pinkpop 2018 - Zondag Maan foto Pinkpop 2018 - Zondag Maan foto Pinkpop 2018 - Zondag

123456

GRASPOP METAL MEETING 2018 - DONDERDAGDit jaar heeft Graspop er een dag bij geplakt. 4 volle dagen lang alleen maar...

Pinkpop 2018 logo