VERSLAG: Beukrock 2005

Festivalinfo was aanwezig op Beukrock 2005 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 23 foto's.

123

Beukrock verslag deel 2

De punk-rockband Epiphany heeft een goede uitstraling en weet het publiek al wat meer voor zich te winnen dan de voorgaande bands, maar de muziek zit wat minder strak in elkaar. Ik krijg voortdurend het idee dat de gitaren tegen elkaar in spelen in plaats van elkaar ondersteunen. Het komt niet erg over als een geheel. Individueel is het wel in orde, maar het samenspel is nog niet zo erg aanwezig. Wel was het publiek zeer te spreken over het nummer waar ze een mix hebben gemaakt van bekende nummers. Het ‘I Love Rock And Roll’, dat onder andere door Britney Spears gezongen is, viel zeker in de smaak. Dan vergeet ik nog bijna de afsluiter van de band; het wel bekende nummer van niemand minder dan Pennywise dat de zaal flink in beweging krijgt.

Dan is het alweer snel tijd voor een slagje harder en dit komt van de eigenzinnige metal band Alien Nation. De band combineert verschillende stijlen op een zeer verdienstelijke manier zo zijn stromingen als metal, rap, grunge en stonerock terug te vinden in het repertoire van Alien Nation. Het zijn echte bikkels en je kunt absoluut niet ontsnappen aan het geluid wat deze band produceert. Ik begin me onderhand af te vragen of mijn oren deze dag gaan overleven. De geruststelling van deze gedachten blijft nog even uit als de band Chiraw zijn opwachting maakt. Wederom een metal band die er niet voor terug schikt om een behoorlijk geluid te creëren. De eerste band van deze heren trad op onder de naam ADHD en na het vinden van een nieuwe drummer veranderde ze de naam in Chiraw. Het klonk zeker niet verkeerd, maar een beetje variatie in muziekstijlen was op dat moment geen overbodige luxe.
Gelukkig komt dan de Rotterdamse band Infinite Dawn wat meer melodieuze muziek brengen in de zaal van de Beuk. De zang was loep zuiver en was in prachtig samenspel met de backvocals, het is een band die de gedachte aan Within Temptation toch wel weer even oproept. Dit is natuurlijk geen schande en gelukkig weten ze ook zeer zeker hun eigen stijl te creëren. De band bestaat uit wel liefst zes leden, vijf mannen en een blondine. De zangeres weet het publiek zeker te imponeren door haar, stem, kleding en uitstraling.

Vanaf nu kunnen de punkers hun hart op gaan halen om te beginnen met de Nijmeegse punkrock band the Bips. Dit is een heerlijke band die absoluut een echte authentieke punk uitstraling heeft. De zanger Jozzy Rubenski heeft een prachtige ‘hardcorepunkstem’ en zijn uitspraken en tatoeages (onder andere van Iggy Pop) vullen de rest van het plaatje aan. De vrouw naast hem, die bekend is onder de niet verhullende artiestennaam Barbie LL, weet met haar mooie basloopjes de muziek goed te structureren.

123

12
 foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005  foto Beukrock 2005

12

PINKPOP PERSCONFERENTIEDe jaarlijkse persconferentie van Pinkpop levert altijd veel op. Nieuws,...

X-MASS METALFEST 2004 Metalliefhebbers opgelet! Want hier zijn prachtige foto's van het X-Mass...