RECENSIE: Hermano - Live At W2

hermano-liveatw2
2005-12-05 Hermano is het nieuwste geestenkindje van John Garcia. John Garcia is natuurlijk de grote man achter Kyuss, die als inspiratiebron diende voor een heleboel Rock ’n Roll bands van vandaag. Hermano kwam onlangs met tweede CD Dare I Say op de proppen. Dat de band op de bühne ook hun mannetje staat dat was vorig jaar al duidelijk toen ze onder andere de W2 in Den Bosch plat speelden. Laat nou net dit concert opgenomenen uitgebracht zijn op CD.

Hetgeen wat bijna bij elke live registratie mist is natuurlijk het beeld. Er is altijd iets bij een show wat je moet zien, in plaats van alleen horen. Maarja, laat dit nou geen struikelblok zijn, want wat Hermano hier neerzet is zoals de volksmond zou zeggen “wel effe lekker vet!”

Zo ‘vet’, dat het mij zelfs beter is bevallen dan hun laatste studio album. De twaalf nummers op deze live CD zijn bijna evenwichtig verdeeld in oude en nieuwe nummers en zijn stuk voor stuk goed ingespeeld. Maar er valt ook niet veel anders te verwachten, kijkend naar de reputatie van John Garcia. Tussen de nummers door is er natuurlijk ook nog tijd voor een grapje, en verhalen over de Nederlandse groente.

Binnenkort zal Hermano ook met een DVD komen (volgens de biography afkomstig van het platenlabel zelf), en als daar dezelfde power vanaf straalt als vanaf deze CD, dan kan ik je alvast vertellen dat dat een must-have is voor iedereen die Kuyss helemaal geweldig vond. Want de power hebben we nu al, als we daar ook nog eens het beeld bij toe kunnen voegen, dan kan dat niet meer mis gaan.
Recensent:Cosmo Vloedbeld Artiest:Hermano Label:Suburban Records
variousartists-rocknrollblv

Various - Rock N' Roll BLVDOns eigen kikkerlandje telt maar één echte rock’n roll band, namelijk Peter...