RECENSIE: Radio Infinity - Derail to Innovate

Radio Infinity – Derail To Innovate
2008-06-16 Ze verdienden hun sporen bij bands zoals Millionaire, Vandal en Evil Superstars. Ze maken ongeremde rock 'n roll en heten Radio Infinity. Alweer een band afkomstig uit het land wat ten zuiden van Nederland ligt. Wederom een band afkomstig uit Belgie. Spraken we in de Second Base recensie nog over een vijver die als maar voller geraakt met uitstekende bands van eigen bodem in Belgie, Radio Infinity springt er zo bij in.

Na hun eerste titelloze langspeler kregen de Belgen Radio Inifnity veel positieve reacties. Ongeremde live shows en een flinke dosis zelfverzekerdheid zorgden ervoor dat er veel naar deze band werd gehengeld. Aas werd in het water gegooid en Radio Infinity dreef telkens een stukje hoger. Nu is het tijd voor de tweede langspeler Derail To Innovate. Een album was enkel een half uurtje duurt en toch twaalf nummers bevat. De deluxe edition duurt weer net wat langer door de drie extra toegevoegde bonus tracks.

Eagles Of Death Metal en Queens Of The Stone Age zijn de eerste bands die door je heen schieten als je kennis maakt met Radio Infinity. Sommige partijen lijken zo rijp te zijn voor de nieuwe Queens Of The Stone Age plaat. Ook horen we nog steeds veel invloeden van de eerdere bands van Ben, Bart en Gunter. Op het nummer 'Secrets Secrets' horen we duidelijk de vocalen terug van Millionaire. Hierdoor waarschijnlijk ook de eerste single van dit album die tevens op vele radiostations in Belgie is te beluisteren, ook de clip zal binnenkort verschijnen om vaak zat te worden uitgezonden op de Belgische muziekzenders. Waarom niet in Nederland vragen we ons verbeten af?

Radio Infinity levert een pure rock plaat af met Derail To Innovate die geen moment onderdoet voor de grotere namen in dit genre. Denk dus de volgende keer ook eens aan Radio Infinity als je wat lekkere Queens Of The Stone Age of Eagles Of Death Metal wilt opzetten. Deze jongens mogen zeker uit de bovenstaande Belgische vijver gevist worden.
Recensent:Twan Scheffers Artiest:Radio Infinity Label:Suburban
Kane – Everything You Want

Kane - Everythingyouwant Kane heeft geen haast gemaakt bij het uitbrengen van haar nieuwe album...