RECENSIE: Kaskade - Strobelite Seduction

Kaskade – Strobelite Seduction
2008-07-22 It’s You, It’s Me was geen impressief debuut en zal bij weinig mensen een belletje doen rinkelen. Wellicht dat de naam Kaskade dit wel doet. In het dagelijks leven gaat Kaskade schuil onder de naam Ryan Raddon. Deze geboren Amerikaan heeft in de afgelopen jaren muziek gemaakt voor onder andere Budweiser commercials, MTV’s The Real World en tracks gemixt van grootheden als The Pussycat Dolls, Britney Spears en Justin Timberlake. In 2004 zag In The Moment het daglicht, waaruit de tot dusver grootste hit ‘Steppin’ Out’ voortvloeide. De opvolger van het vorig jaar uitgebrachte remix album BringThe Night heet Strobelite Seduction en bevat tien nummers.

Kaskade wordt op de tien nummers bijgestaan door een vijftal zangeressen die elk hun achtergrond in de electro terugvinden. De eerste track was al te vinden op de laatste A State Of Trance en is binnen de scene een grote hit aan het worden. ‘Move For Me’ heeft dan ook een refrein wat in je hoofd blijft zitten, dit komt mede door de geweldige vocals van Haley Gibby. Het wat snellere ‘Angel On My Shoulder’ en ‘Back On You’, waarbij Kaskade ondersteund wordt door vocals van Tamra Keenan en Sunsun klinken eveneens goed in de oren, wat voor een sterk begin van het album zorgt.

Het sterke begin van Strobelite Seduction wordt helaas niet gecontinueerd wat originaliteit betreft; de rest van de cd is meer van hetzelfde. ‘Pose’, ‘Borrowed Theme’ en ‘One Heart’ zijn weinig verschillend en na het album een paar keer geluisterd te hebben is het verrassende wat er in het begin was wel vanaf. Wat dit album redt is de diversiteit aan vocalisten. De vijf unieke stemmen zorgen ervoor dat het luisteren van het album geen sleur wordt. Op deze manier laat Kaskade de schijnwerpers niet alleen op zichzelf schijnen maar wordt de ‘hulpjes’ ook de verdiende roem toegekend. Als Kaskade het zonder de vocalisten had moeten stellen had dit album waarschijnlijk niet eens twee sterren verdiend. Strobelite Seduction heeft de interesse opgewekt naar meer werk van de vocalisten, iets wat waarschijnlijk niet de bedoeling is geweest van Kaskade.
Recensent:Kees de Jong Artiest:Kaskade Label:Ultra Records
Jim Noir – Jim Noir

Jim Noir - Jim NoirDe Britse Jim Noir , in het dagelijks leven luisterend naar de naam Alan...