RECENSIE: We Killed Bambi - Let's Eat

We Killed Bambi - Let’s Eat
2011-08-21 Het experimentele We Killed Bambi, what’s in a name, heeft met Let’s Eat zijn eerste schijfje op de markt losgelaten. Volgens de biografie worden verschillende stijlen van minimal dance tot metalcore soms gecombineerd in één nummer, wat zorgt voor een compleet nieuwe stijl. Deze nieuwe stijl is echter het enige gedeelte uit de biografie waar een vorm van waarheid in te bespeuren valt.

Het illustere We Killed Bambi is wel degelijk een experimenteel gezelschap bestaande uit twee muzikanten die begeleiding krijgen van een derde muzikant in één enkel nummer. Blijkbaar spruit deze samenwerking voort uit diverse onbekende muzikale projecten waaronder het improvisatiecollectief ‘Roadkill Caught On Tape’. Lokaal wellicht wereldsterren maar op nationaal of internationaal vlak doen deze namen geen enkel belletje rinkelen. Let’s Eat werd volledig in eigen beheer ingespeeld, opgenomen en afgemixt. Ook voor het ontwerp en het printen van de cd hoes neemt We Killed Bambi volledige verantwoordelijkheid.

Wat de muziek betreft, kun je het geheel wel behoorlijk kort verwoorden. De zestien nummers, eigenlijk vijftien zonder de intro ‘Idiots For Lunch’, stellen eigenlijk niet veel voor. Je kunt de tracks zelfs bezwaarlijk echte composities noemen. De meeste songs klokken amper over de twee minuten af, met uitzondering van ‘Expensive Lady’ en ‘Subliminal Messages For Girls Only’. Niet toevallig twee teksten die het fenomeen vrouwen behandelen. De bewering dat We Killed Bambi metalcore combineert met minimal dance in één en hetzelfde nummer omvat ook maar een gedeeltelijke waarheid. De metalcore wordt simpelweg misbruikt in combinatie met de typisch Engelse en alom bekende vloekwoorden. De composities en arrangementen hebben werkelijk niks om het lijf. Wellicht moet deze band zijn muzikale richting herzien of misschien moet een recensent uit het dance genre deze cd aan een luisterbeurt onderwerpen. Enig lichtpunt is de korte speelduur want het zaakje verveelt al na enkele minuten. De ene en enige ster die bovenaan terug te vinden is, heeft We Killed Bambi te danken aan het feit dat dit duo toch een poging waagt om hun artistieke kronkelingen om te zetten in ‘muziek’.
Recensent:Gunther Moens Artiest:We Killed Bambi Label:Eigen Beheer
Dampfmaschine - Bete Zur Maschine

Dampfmaschine - Bete Zur MaschineAls je de naam Dampfmaschine hoort heb je vast wel een idee welke muziek...