RECENSIE: Panic! At The Disco - ... Live in Chicago

Panic At The Disco – Live In Chicago
2009-01-23 Hoewel de carrière van Panic At The Disco nog vrij pril is zijn ze niet meer weg te denken uit de muziekwereld. In 2005 verscheen het debuutalbum A Fever You Can’t Sweat Out van deze band uit Las Vegas, met daarop de doorbraak single ‘I Write Sins Not Tragedies’. Vorig jaar, in 2008, verscheen het album Pretty Odd. Met daarop wederom weer een hit single. ‘Nine In The Afternoon’ werd massaal meegezongen in de concertzalen en op de festivalweides. Nu is er het live album …Live In Chicago. Hiermee kun je nog even nagenieten van de kunstjes van PATD. Met als extra een DVD met daarop de live show, de tour documentaire ‘In The Days’, een korte film en clips.

Dat Panic At The Disco een fantastische live band is, is geen nieuws meer. Uitgebreide tournees hebben ervoor gezorgd dat de band een geoliede machine is op het podium. En ze weten hoe je een show moet opbouwen. Na een korte intro volgt al de eerder genoemde hit ‘Nine In The Afternoon’. Het heeft dus slechts twee nummers geduurd voordat het publiek helemaal om is.

En PATD weet de aandacht vast te houden. Albumtracks worden afgewisseld met hits. Want ze mogen dan hier in Nederland niet zo hoog in de hitlijsten hebben gestaan, in het buitenland is dat anders. In thuisland Amerika hebben ze een aantal flinke hits gescoord. Nou heeft de muziek van PATD ook een hoog meezing gehalte met alle ah’s en oh’s die de band gebruikt in de liedjes. Wat altijd goed van pas komt tijdens concerten.

Hoewel de clips van PATD meer dan de moeite waard zijn krijg je met een live registratie meer mee van een band. Het is vaak interessant om te zien hoe de interactie is tussen de bandleden. Het gaat het contact met het publiek? Hoe ziet de aankleding van de show eruit? Straalt de band enthousiasme uit? Enzovoort enzovoort. Een prima live cd dus van Panic at the Disco, de DVD is een mooie extra bij dit album.

Eerdere recensies van Panic at the Disco:
- 27-04-2008: Pretty Odd..
Recensent:Rene Kuijs Artiest:Panic! At The Disco Label:Fueled By Ramen