VERSLAG: You Make Music 2006

Festivalinfo was aanwezig op Youmakemusic.com 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

12

You Make Music - deel 2

Na een paar uur van luistermuziek te hebben gehoord is de zaal toe aan iets anders en dit krijgen ze dan ook bij Campsite. Qua muziek is deze band misschien een buitenbeentje in het gezelschap maar het publiek krijgt wel de gewenste schop onder de kont. De Deense band maakt vlotte gitaarmuziek met een vleugje elektronica. De band is er zelfs toe in staat om het publiek te laten dansen met het aanstekelijke nummer Please Shut Up. Naast dit aanstekelijke nummer kon ook de eerste single van de band, Lines Intact, rekenen op een enthousiast applaus.

Om de lijn van de avond voort te zetten maakt Campsite plaats voor At The Close Of Every Day. Deze driemansformatie waarbij de zanger tevens drumt heeft door veel op te treden een prima live reputatie. Verwacht van deze band geen gekke capriolen op het podium maar geniet van deze rasechte muzikanten die hun vak uitstekend verstaan. De muziek is zowel Engels- als Nederlandstalig, waardoor het soms lijkt dat deze band nog niet helemaal haar koers heeft bepaald. Hier lijkt niemand zich druk over te maken. Het eerste duet van de avond vindt plaats tijdens dit concert wanneer Michiel Flamman (Solo) een nummer mee komt zingen. Hoogtepunt is van het concert is September Grass. Met At The Close Of Every Day heeft het Volkoren label naast Brown Feather Sparrow nog een zeer talentvolle band in haar stal.

Het slotakkoord van de avond is voor Solo. Na het uitstekende debuut (Songs ’N Sounds) van deze band is het tijd om de opvolger te presenteren. Na een vertraagde start wegens technische problemen begint Solo toch met het spelen van nieuwe nummers van de binnenkort te verschijnen cd Solopeople. Michiel Flamman en Simon Gitsels vormen het hart van Solo maar live wordt de band aangevuld met Reyer Zwart, Rowin Tettero en sinds kort ook Rene de Vries. Het accent van de nummers ligt niet meer zozeer op de rustige luisterliedjes maar er is een uitgebreider instrumentarium voor nodig om het nieuwe materiaal ten gehore te brengen. Solo zelf flirt met samples en andere elektronische klanken. Het nieuwe werk wordt goed ontvangen en deze liedjes lijken hetzelfde hoge niveau te halen als de nummers van de eerste cd. Het tweede duet van de avond vindt tijdens dit optreden plaat. Lydia van Brown Feather Sparrow komt nog een keer het podium op om een nummer mee te zingen. Als toegift wordt de pakkende single Right Here gespeeld. Het lijkt erop dat Solo een geslaagde bevalling van het tweede album heeft gehad.

Als slotconclusie kan gezegd worden dat het YouMakeMusic.com een geslaagd festival is geweest en dat Nederland rijk is aan talent. Een goede Nederlandse line-up, aangevuld met buitenlands talent heeft veel bezoekers een hele plezierige avond gebracht. Het concertseizoen is bij deze weer geopend!

12

at the close of everyday foto You Make Music 2006 at the close of everyday foto You Make Music 2006 Brown Feather Sparrow foto You Make Music 2006 Campsite foto You Make Music 2006 Campsite foto You Make Music 2006 Daniel Benjamin foto You Make Music 2006 Daniel Benjamin foto You Make Music 2006 Harold Konickx foto You Make Music 2006 Mist (NL) foto You Make Music 2006

NOORDERSLAG 2006Men neme 31 podia, 180 bands, 30 radiostations uit binnen- en buitenland en...

STATE-X/NEW FORMS 2005 Met een grand entree worden we binnengehaald op het festival State-X/New...