VERSLAG: Vrienden van Amstel 2006

Festivalinfo was aanwezig op De vrienden van Amstel Live 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 42 foto's.

123

Vrienden van Amstel Live - deel 2

We blijven in het nederhopsfeertje wanneer Lange Frans & Baas B het podium betreden. De twee jongens beginnen met hun recente hit Het Land Van. Het nummer wordt zelfs wat aangepast vanavond in “het land waar Amstel bier export nummer één is”. Tevens krijgen we de nieuwe single Welkom In De Doofpot alvast voor onze kiezen gevolgd door het droevige Zinloos. Zangeres Ninthe is helaas niet aanwezig voor haar deel in het nummer, maar gelukkig weet het publiek de tekst al uit het hoofd.

Ellen ten Damme heeft ondertussen plaatsgenomen achter een piano en mag zelf (gelukkig) ook wat toevoegen aan de avond: I See You in Vegas. Deze loopt langzaam over in Alles Of Niets van Van Dik Hout. Dit vijftal pakt het goed op en gaat verder. Deze band uit Den Helder had in ’94 meteen succes met hun debuutsingle Stil In Mij en er word dan ook van verwacht dat ze deze tot aan hun dood zullen spelen. Bart van der Weide (Racoon) komt op de helft van dit nummer op met zijn mondharmonica en staat naast de zanger van VDH te kijken hoe het publiek luidkeels het nummer zingt.

“Mensen op het balkon:If You Feel Like Flying, this is your moment”. Hiermee wordt meteen de eerste hit van Racoon aangekondigd. Hoewel de band al bijna tien jaar bestaat zijn ze vooral doorgebroken met hun laatste single Love You More. Deze word vandaag versterkt door de Belgische zangeres Sarah Bettens (ex-K’s Choice). Hand in hand zingen ze het publiek toe. Deze 33 jarige gaat na dit duet met haar blote voeten door met nummer van haar eigen repertoire. Natuurlijk onbreekt haar hit Not An Addict niet vanavond. Dit nummer krijgt een extra hard randje wanneer de band Intwine zich ermee gaat bemoeien. Wanneer Roger Peterson samen met haar gaat zingen bereikt wat mij betreft de avond zijn hoogtepunt!

Intwine heeft zelf ook nog wel wat nummers die ze willen spelen. Na Cruel Man volgt een nummer van het debuutalbum:Happy?. Zoals al de hele avond gebeurt komt bij het laatste nummer een lid van de volgende band het podium versterken. Aan wie is deze taak beter weggelegd dan die van Tim Akkerman, zanger van Di-Rect. De vier jonge gasten zijn momenteel op het hoogtepunt van hun populariteit. Dit door hun televisieprogramma MTV Road Rally waarmee ze veel kijkers trokken. Na een eigen nummer komt zanger Nol Havens (VOF de Kunst) naar beneden. De eerste hit van 47 jarige Tilburger was het nummer Suzanne. Vandaag krijgen we een speciale versie te horen in samenwerking met de Haagse band.

De zangeres van Total Touch merkte al snel dat ze solo net zo goed scoorde. Trijntje Oosterhuis is dan anno 2006 één van de beste zangeressen uit Nederland. Met haar hoge hakken loopt ze moeilijk heen en weer terwijl ze het publiek voorziet van hits als: Love Me In Slowmotion, Vlieg Met Me Mee en haar nieuwe single See You As I Do. Voordat Trijntje bekend werd als zangeres was zij onderdeel van het backgroundkoor bij saxofonist Candy Dulfer. Sinds deze ontmoeting zijn de twee erg goede vriendinnen gebleven en komt ze ook gezellig een stukje meeblazen op de nummers.

123

1234
SiebvanderPloeg foto Vrienden van Amstel 2006 SiebvanderPloeg foto Vrienden van Amstel 2006 Ellen ten Damme foto Vrienden van Amstel 2006  foto Vrienden van Amstel 2006  foto Vrienden van Amstel 2006  foto Vrienden van Amstel 2006 Brainpower foto Vrienden van Amstel 2006 Brainpower foto Vrienden van Amstel 2006  foto Vrienden van Amstel 2006  foto Vrienden van Amstel 2006  foto Vrienden van Amstel 2006 Van Dik Hout foto Vrienden van Amstel 2006

1234

MUSIC AGAINST CANCER 2006Music Against Cancer is een benefiet festival, waarvan de opbrengst naar de...

NOORDERSLAG 2006 Men neme 31 podia, 180 bands, 30 radiostations uit binnen- en buitenland en...