RECENSIE: Mur-Dog - Unleashed

2007-04-16 Als sinds 2002 maakt het vijftal Mur-Dog vooral Tilburg en omgeving onveilig. En niet geheel zonder succes. Zo nam de band een videoclip op in een kolkend 013 en waren zij lang te zien op de Box en Omroep Brabant. De promo-cd moet vooral programmeurs er van overtuigen dat de band klaar is voor het grote werk, aldus de band.

De promo bevat slechts drie tracks dus er wordt weinig geduld gevraagd van de luisteraar. Dat wil nog wel eens in het voordeel werken, vooral wanneer de cd naar programmeurs moet. Het eerste wat opvalt is dat wanneer de muziek via het PC-extra menu beluisterd wordt, deze een stuk vetter klinkt dan zo vanaf het schijfje. Volgens mij is het puur een kwestie van beter mixen en masteren, dus dat is nog te overzien.

De eerste track, ‘Fake’, is een afwisselend cross-over nummer in de stijl van Limp Bizkit en Incubus. Mijn enige bezwaar is dat diegene die de teksten schrijft, wel erg veel woorden in één zin kwijt wil. Daar wordt het nummer af en toe een beetje rommelig van. ‘Lay it all to Rest` is eveneens een afwisselend nummer, maar de overgangen komen een beetje uit de lucht vallen dit keer. De logica is ver te zoeken. Bovendien mist het nummer de aanstekelijke energie die ‘Fake’ wel heeft.

In zekere zin geldt dat ook voor het nummer ‘Memories’, maar dan meer voor de coupletten. Eigenlijk zijn de laatste twee tracks typisch van die nummers waarmee je een album vult, maar zeker geen promo-cd. En dat is zonde, want al wil Mur-Dog hoge ogen gaan gooien, dan zijn ze beter af met nummers zoals ‘Fake’, ook al klinken de andere twee tracks wat volwassener. Bij mij valt deze promo-in de categorie ‘net niet’.
Recensent:Nick Augusteijn Artiest:Mur-Dog Label:Eigen Beheer
Blonde Redhead - 23

Blonde Redhead - 23Het verhaal achter Blonde Redhead is een verhaal apart. Opgericht door de...