RECENSIE: Jennifer Castle - Angels Of Death

Castle
2018-08-13 De Canadese Jennifer Castle is haar carrière begonnen door op te treden op een open podium in Toronto. Dit beviel kennelijk zo goed dat ze vervolgens twee albums uitbracht onder de naam Castlemusic. Sinds 2011 doet ze dit onder haar eigen naam en is ze nu toe aan haar derde album. Naast haar solowerk speelt ze ook in de bands Deloro en IC/JC/VC.

Vier jaar na haar vorige album komt Jennifer Castle met Angels Of Death. Opgenomen op Turtle Island tijdens verschillende sessies in 2016 en 2017. Met mooie liedjes en een engelachtige stem zingt ze over sterfelijkheid, geesten, verdriet en rouw. Hoe zware teksten over de dood toch sprookjesachtig kunnen klinken en licht kunnen vallen is een lastige, maar zij kan het. Dit alles in een poëtische en verhalende vorm waardoor je meer het gevoel krijgt een glimp van haar gedachten te mogen opvangen dan naar een album te luisteren.

Door de country en soul invloeden die op het album naar voren komen krijgt het album een uniek karakter. De gospel in ‘Tomorrow’s Mourning’ laat het album goed beginnen en de nummers blijven goed tot het eind. Het minimalisme in de nummers is een kracht die ze goed gebruikt. De liedjes zijn klein maar daardoor niet minder sterk. Mysterieuze klanken op een aantal liedjes maken het interessant waardoor je het gevoel krijgt dat het toch niet zo lief is als je dacht.

‘Crying Shame’ is het beste nummer van de plaat. Een nummer over een gebroken hart, onzekerheid, twijfel en verdriet. Hoe het is om weer alleen te zijn na van iemand gehouden te hebben, en waarmee je dacht een toekomst samen te zien. Ze laat haar kwetsbaarheid in dit nummer horen en dit zorgt ervoor dat je van haar gaat houden. Precies hoe een liedje over verloren en gebroken liefde zou moeten zijn.

Jennifer Castle heeft een sprookjesalbum neergezet die je in de wolken brengt en ondertussen na laat denken. Met haar prachtige en gevoelige stem vult ze de nummers perfect in. Het album is van begin tot eind mooi, diep en ontroerend en een waardevolle aanvulling in je platenkast.
Recensent:Linda Kremer Artiest:Jennifer Castle Label:Paradise Of Bachelors
Cover Juliana Daugherty - Light

Juliana Daugherty - Light Juliana Daugherty komt uit een klassiek nest en is opgegroeid in...