RECENSIE: The Frowns - 4x The Frowns

The Frowns – 4x The Frowns
2008-10-03 Utrecht heeft er weer een serieuze band bij. The Frowns bestaat sinds 2007 en onlangs heeft de band hun eerst EP uitgebracht. Het vijf nummers tellende schijfje met de titel 4x The Frowns moet de naamsbekendheid van deze band vergroten. Zowel in Utrecht als in de rest van het land. Het eerste succes is al behaald want openingsnummer ‘Used To You’ heeft de cd gehaald die bij het gratis muziekblad Up zit.

En ‘Used To You’ is ook zeker een sterk nummer. Met een gitaarpartij in de coupletten die veel aan Oasis doet denken. Een band die ook wordt genoemd door The Frowns als het om de sound van dit kwartet gaat. Diezelfde ‘Oasis’-gitaarpartij horen we ook weer terug tijdens het intro van ‘Song For You’. Maar toch is de muziek van deze band niet te omschrijven als typisch Britpop. Want ook de rockinvloeden zijn duidelijk hoorbaar. Vooral in de solo gitaarpartijen. Wat helaas iets minder klinkt zijn de aaahhs als koorpartij in het nummer ‘The Stalker’. Ze komen er niet helemaal lekker uit en lijken een beetje overbodig.

Hannes Hilgenkamp, Guido Meulendijks, Jeroen Lugtigheid en Ivo Nicolaes hebben een zeer behoorlijke EP afgeleverd. Hiermee kan de band verder komen. Het blijft mij echter wel een vraag waarom het laatste nummer, ‘Weatherman’, als bonustrack is toegevoegd aan deze EP in plaats van het gewoon het vijfde nummer van dit mini album te noemen, want het is een prima nummer en zo laten ze horen dat ze ook akoestisch goed uit de voeten kunnen. En vijf nummers komt al meer in de richting van een EP dan vier.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:The Frowns Label:Eigen Beheer
Lukestar – Lake Toba

Lukestar - Laka Toba Lake Toba is het derde album van de uit Oslo afkomstige band Lukestar . Na...