RECENSIE: Yoshimi! - Milkshakes At The Pizzeria

Milkshakes at the Pizzaria- Yoshimi
2009-09-01 De Rotterdammer Niek Hilkmann is een druk baasje met een hobby, muziek maken. Zowel het maken als het opnemen van muziek doet Hilkman helemaal zelf, zij het met behulp van zijn computer en onder de naam Yoshimi. Een vlugge telling leert dat hij niet minder dan twaalf instrumenten heeft bespeeld op dit album, dat zijn er nogal wat. Bovendien is het artwork eveneens een product van eigen hand. Al met al een bijzonder creatieve geest, deze Yoshimi.

Naar eigen zeggen is zijn cd, Milkshakes At The Pizzeria, een samenvatting van hetgeen hij de afgelopen drie jaar geproduceerd heeft. Gezien het scala aan instrumenten dat er gebruikt is voor deze cd, waren die drie jaar wellicht nodig, maar de muziek, of beter gezegd de arrangementen, zijn er niet bij gebaat. De negen nummers die dit debuut telt, lijken enkel gemaakt om te laten zien hoeveel instrumenten er wel niet gebruikt zijn, een vorm van exhibitionisme welhaast. Van een kop en staart is in ieder geval vrijwel nergens sprake, waardoor de nummer bijkans stuurloos voortkabbelen. Enkele muzikale fratsen bieden de dappere luisteraar enig soelaas, maar veel is er niet te genieten, temeer de schoen nogal een wringt als het op ritme en timing aankomt. Daarbij komt dat Niek Hilkman niet gezegend is met een goede zangstem.

Al met al een leuk hobby project voor Hilkman zelf, maar Milkshakes At The Pizzeria dient geen enkel doel voor de gemiddelde luisteraar.
Recensent:Nick Augusteijn Artiest:Yoshimi! Label:Tocado REcords
Tino – Just In Time