RECENSIE: State Of Mine - Accelerate!

State Of Mine - Accelerate
2011-05-15 State Of Mine is een jonge Belgische skatepunkband. De leden mogen nog geen auto rijden, maar hebben wel hun debuutalbum zelf in elkaar geknutseld. De persinfo vermeldt trots dat de bandleden Accelerate zelf hebben opgenomen en gemixed.

Zodra het schijfje gaat draaien vraag je je af waarom niemand die jongens een beetje heeft geholpen met het geluid. Ok, het mag bij punk best wat rommelig klinken, maar dit is too much. Heb ik watten in mijn oren of is mijn versterker kapot? Helaas, is de toch echt de cd. Ik ben bepaald geen audiofiel, dus als dat mij als stoort zegt dat wel iets. Tot zover de techniek, belangrijker is natuurlijk hoe het met de muziek staat.

State of Mine wil een goede entree maken en start met het geinig bedoelde ‘Bladderburst’; ”Pee, my bladder! Contents will scatter all over the floor if wait some more”. Gelukkig duurt het lied korter dan een plasje. Dan komt opeens een braaf postbus 51 liedje over hoe slecht roken voor je is…no shit! 'Backstabbers' gaat over hoe achterbaks ene Franky is. Goed om te weten. Het koortje bij dit lied is een regelrecht drama. Om nog even te onderstrepen dat dit puberpunk is hoor je in ‘Eye Candy’ Every night, before I go to sleep, you can always find me masturbating”. Het niveau van het Engels is zeer matig, de leukste taalfout vond ik wel “Face the fax…”.

Deugt er dan helemaal niets aan deze mannen? Jawel hoor, ze spelen hun recht-toe-rechtaan punk met een enorm enthousiasme en bespelen hun instrumenten echt niet beroerd. Ze zetten zich af tegen zielloze muziek en het moet gezegd dat er wel vuur in zit. Ok, de muziek is ook niet enorm ingewikkeld, maar dit wordt dan tenminste niet verprutst. State Of Mine zal vast lokale zaaltjes kunnen vullen, maar is nog niet toe aan 'the big time'. Daarmee is niet gezegd dat de mannen geen potentie hebben, met dezelfde inzet, betere songs en teksten en een veel betere productie komt het misschien nog eens helemaal goed.
Recensent:Dave van der Sterren Artiest:State Of Mine Label:Eigen Beheer
Waines-  Sto

Waines - StoHet Italiaanse Waines wist in 2010 te overtuigen met hun tweede langspeler...