RECENSIE: Snakes & Sirens - Sailor's Story

Snakes & Sirens
2006-03-09 Het is bijna twee jaar geleden dat Snakes & Sirens is opgericht. Uit verschillende eerdere formaties is deze band samengesteld. Inmiddels heeft het vijftal haar tweede demo opgenomen. Rock en Metal komen op Sailor’s Story samen.

De openingstrack “Sailor’s Story” begint sfeervol, met als leuk detail de meeuwen die te horen zijn op de achtergrond. Uiteraard is dit bedoeld als knipoog naar de titel van dit nummer en dit album. Het sfeervolle maakt snel plaats voor stevige gitaarpartijen die worden ondersteund door goed toetsenwerk. Het nummer “Visited” is qua muziek een beetje een buitenbeentje op dit album. Een rustige opbouw, bijna klinkend als een balled met enkel een piano begeleiding in de coupletten. De solo van de piano wordt gelijk gevolgd door een gitaarsolo. “Visited” is een mooi rustmoment waardoor het geheel een beetje wordt afgewisseld.

Het geluid van Snakes & Sirens is niet vernieuwend. Een kruising tussen symfonische rock en jaren tachtig gitaarrock lijkt de beste omschrijving voor deze muziek. Het hoeft ook niet vernieuwend te zijn als je maar goed bent in wat je doet. Dit is het geval bij Snakes & Sirens. Al mag er soms wel wat meer variatie in de muziek zitten zodat de luisteraar een keer verrast wordt.

Dat Emiel, Bas, Bert, Björn en Jeffrey een goede combinatie vormen daar hoeft geen twijfel over te ontstaan. Potentie heeft deze band zeker maar ze zullen zichzelf moeten blijven ontwikkelen.om tot een nog beter eindresultaat te komen.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:Snakes & Sirens Label:Eigen Beheer
Buzz-Playstation2

Playstation 2 - Buzz! - De MuziekquizBen jij een hardcore gamer met een Playstation2? Dan is dit helemaal niks...