RECENSIE: Flo Morrissey - Tomorrow Will Be Beautiful

Flo
2015-10-05 Ze is nog maar twintig lentes jong, maar dat is alles behalve te horen aan de stem van de Londense Flo Morrissey. Op haar debuutplaat Tomorrow Will Be Beautiful heeft de jonge zangeres haar indrukkende strot in ieder geval als troef. De manier van zingen doet soms wat aan die van Lana del Rey en Kate Bush denken, maar muzikaal drijft de muziek ergens tussen pop, rock en folk. Weet deze dame zich staande te houden op haar eerste album?

Het openingsnummer ‘Show Me’ schreef Morrissey zelfs al toen ze nog maar vijftien was. Het gaat over het moment waarop iemand zijn of haar kindertijd achter zich laat. Wat opvalt, is hoe volwassen de teksten klinken. Geen enkel moment heb je door dat je naar zo’n jong iemand aan het luisteren bent. Met in je achterhoofd de kennis dat Flo Morrissey nog maar twintig is, zou je je kunnen afvragen hoe oprecht alles is wat ze zingt. Toch weet ze haar teksten op een mooie meeslepende manier te brengen. Daar staat tegenover dat de muziek die haar fraaie stem begeleidt nogal voortkabbelend is. De haast gezapige aanpak qua muziek heeft op enkele nummers een positieve uitwerking, waaronder het mooie ‘Wildflower’, maar zorgt er ook voor dat het geheel niet echt een uitgesproken karakter wil krijgen.

Over een aantal dingen hoeft Flo Morrissey zich geen zorgen te maken; zangkwaliteiten bezit ze en teksten schrijven kan ze ook. Het is te hopen dat op haar volgende album de muziek nog beter afgestemd wordt op haar zang en teksten. Tomorrow Will Be Beautiful is een album met een paar uitschieters en luistert over de hele linie plezierig weg, maar heeft ook last van een soms eentonig karakter. Morrissey belooft ons voor nu dat de volgende dag mooi zal zijn, laten we daarom hopen dat dit ook opgaat voor haar volgende album. Met een stem als die van Flo Morrissey is er in ieder geval een veelbelovende artiest bij.
Recensent:Jasper van Quekelberghe Artiest:Flo Morrissey Label:Caroline Records
Cover Animal Version - Elsewhere

Animal Version - ElsewhereGa er maar eens aan staan: Klinken als een van de origineelste en...