RECENSIE: The Peacocks - Flamingo

Peacocks
2017-05-26 Zwitserland staat bekend om haar prachtige bergen en skigebieden, mooie natuur en cultuur. Maar als het om bands gaat staat dit land nou niet echt in de top 10. En toch hebben ze daar The Peacocks. Zij brengen al sinds 1995 studioalbums uit vanuit Zwitserland en zetten daarmee de Engelsen, de Amerikanen en eigenlijk iedereen in de rockabilly te kijken. Elk album is een genot en Flamingo is daar geen uitzondering op.

Heb je een beetje een slechte dag, een slecht humeur of wil je gewoon een keer lekker uit je dak gaan en echt dansen? Zet dan gewoon een nummer op als ‘A Lie And A Cheat’. Diepe contrabas, harmoniezang en een melodieuze gitaar. Genoeg om mee te schreeuwen en je voeten heen en weer te schuiven als opwarmer. Als je lekker losgeschud bent ga je door naar ‘I’ve Had Enough’, een wat meer uptempo lied over het losbreken van een persoon en je eigen gang gaan. De top bereik je dan met ‘Not Givin’ Up’, waarna je lekker afbouwt met het laatste nummer op het album ‘Baking Soda’. Het album is goed gestructureerd en is heerlijk aan te zetten om er daarna tot het einde niet meer aan te komen; geen minuut verveling!

Hasu Langhard, Simon Langhard en Jürg Luder weten na 7 albums, 8 EP's en 22 jaar nog altijd de energie, muzikaliteit en lol vast te houden. En dat beloont zich met een album dat in 2017 de hitlijsten in zou moeten! Flamingo brengt vrolijke muziek met vrolijke teksten die voor vrolijke mensen geschreven zijn. Ben je een fan van rock? Ga luisteren! Ben je een fan van funk? Ga luisteren! Ben je een fan van rockabilly? Dan ken je The Peacocks natuurlijk al (en zo niet, doe dan alsof en wordt vanaf nu gewoon fan)!
Recensent:Vincent van Heun Artiest:The Peacocks Label:Sonic Rendezvous
Cover Firefang - Firefang

Firefang - Firefang Firefang is een garage-grungetrio uit België en bestaat uit Steven De...