VERSLAG: Rockin' Park 2005

Festivalinfo was aanwezig op Rockin' Park 2005 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

12

Rockin' Park verslag 2005

Nijmegen bestaat 2000 jaar, tijd voor een feestje.

Opener van het festival is het Zeeuwse Racoon. Na het verliezen van de platenmaatschappij is het een aantal jaren erg stil geweest rond deze band maar ze zijn momenteel weer helemaal terug met het album Another Day. De band staat voor catchy pop songs met een eigen sound door de unieke stem van Bart van der Weide. Naast de veelal onbekende (nieuwe) nummers komt natuurlijk ook de mega-knaller “Feel like Flying”. De vroege bezoekers van vandaag zullen geen spijt hebben van het besluit toch maar wel Racoon mee te pakken.

De Nederlandse acts zijn vandaag in het begin van het programma gedaan. Niet zo gek als je ziet wat we nog tegemoet komen. Deze tweede band voor vandaag is het Tilburgse Krezip. Of het nou regent of zoals vandaag de zon fel schijnt; deze band heeft er altijd zin in en maakt er een feestje van. Gezicht en zangeres van de band is de spontane Jaqueline Govaert en met een brede glimlach op haar gezicht komen nummers van de verschillende albums voorbij. Hoogtepunten zijn de bekende singles van het zestal met hieronder natuurlijk de nummer één hit I Would Stay.

The Eagles of Death Metal zijn opener op het tentpodium. De boogierock onder leiding van Jesse Everett (die met zijn imposante snor zo uit een pornofilm lijkt weggelopen) slaat goed aan. Zelfs zonder Josh Homme op drums weet de band te overtuigen. De reactie van Everett spreekt boekdelen: “Not a bad audience for 2’o clock”. Hoogtepunt van de set is hun Stealers Wheel cover: Stuck in the middle (zing: metal) with you.

Vervelend. Feeder komt wegens omstandigheden 30 minuten later dan gepland het podium oplopen. Bij een showcase zou dit geen probleem zijn, maar op Rockin’ Park gooit de band vandaag het hele programma in de war. Alsof er niks gebeurd is komt de band het podium op en begint met de set. Wat gelijk opvalt is dat het geluid bij Simple Plan op de Mainstage veel harder staat dan dat van deze band en Feeder zanger Grant Nicholas maakt na het eerste nummer meteen een opmerking hierover. De jongens vinden het eigenlijk allemaal wel goed en ook over de keuze om ze op het ‘new talent stage’ te laten spelen kunnen ze wel om lachen. De band doet het geweldig in een zaal als Paradiso eerder dit jaar, maar op een groot veld in de zonlicht is de knusse sfeer van die avond ver te zoeken.

Good Charlotte is uit. Simple Plan is in. De minimumleeftijd voor Rockin’Park is 14 jaar en dit is precies de leeftijd die deze poprockband aanspreekt. Momenteel nemen de jongens veel zendtijd in bij MTV e.d. met de videoclip van Welcome to my Life. Met dit nummer wordt het uurtje op de Mainstage geopend. Hoewel deze hype uit Canada in Nederland pas met het laatste album ‘Still Not Getting Any...’ bekend is geworden bij hun doelgroep gaat de band al wat albums langer mee. Naast nummers van deze albums sluit de band af met een cover van The Darkness – I Believe In A Thing Called Love.

12

Jamie Cullum foto Rockin' Park 2005 Jamie Cullum foto Rockin' Park 2005 Keane foto Rockin' Park 2005 Keane foto Rockin' Park 2005 Lenny Kravitz foto Rockin' Park 2005 Lenny Kravitz foto Rockin' Park 2005 Lenny Kravitz foto Rockin' Park 2005 R.E.M. foto Rockin' Park 2005 R.E.M. foto Rockin' Park 2005 Queens Of The Stone Age foto Rockin' Park 2005 Queens Of The Stone Age foto Rockin' Park 2005 Queens Of The Stone Age foto Rockin' Park 2005

GRASPOP 2005Dit jaar viert het Belgische Graspop Metal Meeting haar tien jarig bestaan....

DEFQON 2005 Defqon 1 is een groot dancefestival op Almere strand. Al een aantal jaar...