VERSLAG: European Hardcore Party #8

Festivalinfo was aanwezig op European Hardcore Party 2002 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 15 foto's.

VERSLAG: Jeroen Verdel

123

Verslag Hardcore Party deel 1

Bij onze binnenkomst is Reckoning Force reeds aan het spelen in een nauwelijks gevulde Platte Zoal. Bij opener van de dag On Fire (toch ook maar even hun naam droppen) waren er dus nog minder mensen. En het is toch jammer als je staat te spelen voor een handjevol publiek, zeker als je zoals RF helemaal uit Friesland bent gekomen om je ding te doen. De afwezigen missen echter niets, het geluid is namelijk belabberd. Hierdoor komen de an sich vette nummers van Reckoning Force nauwelijks tot hun recht. Op degenen die de nummers nog niet kennen blijft nu geen positieve indruk achter. Jammer.

Het duitse Degradation speelt erg strak en energiek, vooral de zanger blijft ondanks al zijn gespring zuiver zingen. Daarvoor moeten hij wel na elk nummer eindeloos uitrusten, waardoor de set wel erg traag vooruit gaat.

Het Vlaamse The Deal heeft gelukkig geen problemen met het geluid, waardoor de meeste aanwezigen eindelijk wat naar voren komen voor de lekker felle en snelle oldschool. Wat mij betreft al vroeg op de dag een van de hoogtepunten. Freebase laat meer een metalcore geluid horen. Langzamer en zwaarder dus. Op de dansvloer ontstaat flink wat beweging. Het klinkt allemaal prima, maar niet al te bijzonder. Het cockney engels van de zanger is wel charmant, vooral het contrast wat zoiets oplevert met het brullen van de songteksten blijft vermakelijk. Ook de muziek van Settle The Score is zwaar en log. De band is erg aanwezig, wat niet in de laatste plaats te danken is aan de opvallende verschijning van 'Bud Spenca', de zanger en brulboei van de band. Hoewel het jammer is dat Deviate niet van de partij kan zijn, is het Duitse STS een aardige vervanger.

Het is nog maar 4 uur 's middags als Right Direction het podium betreedt. Erg vroeg voor een band die toch enige naam heeft en bovendien voor het thuispubliek speelt.

123

FOTOGRAFIE: Jeroen Verdel

12
 foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8

12

TANGOMAGIA 2002Tangomagia is een van de bekendste en grootste Tangofestivals in de wereld....

CROSSING BORDER 2002 Geen grote namen, en meer aandacht voor schrijvers. Back to basics voor het...