VERSLAG: European Hardcore Party #8

Festivalinfo was aanwezig op European Hardcore Party 2002 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 15 foto's.

VERSLAG: Jeroen Verdel

123

Verslag Hardcore Party deel 3

Omdat Murphy's law vertraagd is schuift Stars & Stripes een plaatsje op en is dus niet de afsluiter van de dag. De band is een project van de band Slapshot. Vandaag spelen de gitaristen van Right Direction als vervangers. Stars & Stripes blijkt al gauw vooral erg geliefd te zijn onder de aanwezige skins. Al die kale koppen voor het podium doen bijna vermoeden dat we hier toch op het verkeerde soort hardcore party zijn. Gelukkig maakt de muziek van Stars & Stripes daar gauw een eind aan. De band speelt erg goede Oi! met, zoals het zich een Oi! band betaamt, erg veel gelegenheden voor het publiek om haar zangkunsten te vertonen. Voor de bezoeker die zich niet in de zingende, moshende menigte vooraan wil begeven en slechts naar de muziek luistert is de lol er wel snel af. De nummers beginnen al erg gauw veel op elkaar te lijken. Zonde, want de band heeft duidelijk meer kwaliteit.

Doordat ze wat vliegtuigvertraging hadden, zijn oudgedienden Murphy's Law de afsluiter van het programma. Op zich geen probleem, want de punk, hardcore en zelfs ska capriolen van deze band zijn vermakelijk om gade te slaan. De presentatie zit ergens tussen Mucky Pup en Normaal in. Want hardcore-punk is het natuurlijk meestal wel, maar die enorme hoeveelheid bier die aangevoerd wordt en door de lucht vliegt doet vermoeden dat de muziek van ondergeschikt belang is. Een deel van het publiek heeft het na de Stars & Stripes/Slapshot revue wel gezien. Zij missen geen bijzondere show, wel een vermakelijke afsluiting van alweer de achtste European Hardcore Party.

123

FOTOGRAFIE: Jeroen Verdel

12
 foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8  foto European Hardcore Party #8

12

TANGOMAGIA 2002Tangomagia is een van de bekendste en grootste Tangofestivals in de wereld....

CROSSING BORDER 2002 Geen grote namen, en meer aandacht voor schrijvers. Back to basics voor het...