RECENSIE: The Hello Darlins - Go By Feel

Hello Darlin
2021-09-28 Volgens het bijgevoegde persbericht zijn de verwachtingen hooggespannen van nieuwe Americana groep The Hello Darlins. De Canadese band bestaat uit een aantal muzikanten die hun sporen dik verdiend hebben in het Americana genre. De bandleden zijn sessiemuzikanten. Ze hebben onder andere gespeeld met Shania Twain, Crash Test Dummies en B.B. King. Op hun debuutalbum Go By Feel wordt het gezelschap nog aangevuld met Matt Anderson en Joey Landreth. Beide zeer interessante artiesten. En dus betere reclame dan de vele artiesten waarmee in de studio is gespeeld.

Go By Feel is een prachtige, relaxte Americana plaat en het zeer zeker waard om enthousiast over te zijn. Zangeres Candace Lacina heeft een mooie stem. Het is Candace die de muziek draagt. Dankzij subtiele begeleiding, met een hoofdrol voor de steelgitaar, zetten de medemuzikanten een prachtige sfeer neer. Het liedje ‘Go By Feel’ is een hoogtepunt van de CD. Het nummer begint met een bluesvolle gitaarlick en gaat over in een prachtig klassiek soulnummer welke doet denken aan Joss Stone. Later bewerkt Candace ‘Prayer For A Sparrow’ tot een liedje dat het midden zoekt tussen Americana en soul. Daarbij doet ze erg denken aan Courtney Marie Andrews en mede Canadees Frazey Ford.

Op hun debuutalbum Go By Feel presenteren The Hello Darlins zich als een mooie Americana band. Elk nummer wordt gedragen door de subtiele begeleiding die zangeres Candace Lacina ondersteunt. Op de juiste momenten plaatsen de muzikanten mooie accenten. Of het nu een zachte steelgitaar op de achtergrond is of een subtiele gitaarsolo die geleend is uit de blues. De nummers zoeken het midden tussen folk, country, soul en blues. The Hello Darlins weten daarin de juiste toon te pakken en een eigen genre te creëren. Een band met terecht hooggespannen verwachtingen dus.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:The Hello Darlins Label:Broere Promotion
Sobral

Salvador Sobral - BPMDe plaat BPM begint met filmisch geruis, getingel en vogelgeluiden. Na...