RECENSIE: Various - Some Tunes: Electro/Punk/Pistolpop

Basserk - Some Tunes
2006-11-01 Some Tunes is een verzamelaar vol aanstekelijke electrozooi van het jonge label Basserk, gedistribueerd door het Belgische Lowlands. Een cd’tje bomvol met onder andere de nieuwe lichting Nederlandse electro(punk). De eerste twee nummers hakken er meteen vol op in. ‘I Am Filet’ Mignon en Peaches is een interessant gelegenheidsduo wat zingt over foute meisjes. Track 2 blaast je van de sokken want de Amsterdamse technogabbers van Aux Raus beuken zonder waarschuwing vooraf.

Het Franse Genjini laat je even op adem komen en discoflashbacks krijg je cadeau van de formatie 3-1. De Pistolpop van deze act is trouwens lekker gangbaar op de dansvloer. Laat de Berlijnse rock ’n roll van Kook feat. Roxxy Bione maar even voor wat het is. Dit hippe tweetal maakt de verwachting niet echt waar en is meer slaapverwekkend dan inspirerend.

Elle Bandita is de Nederlandse tegenhanger van Peaches. Een Halloween-party met wat liters bloed schijnt deze eigenzinnige dame in de schijnwerpers gezet te hebben. Een heroïsche rockchick die je ooit een keer on stage gezien moet hebben. De aanstekelijke gitaarpop van de Melomanics is alom bekend in de Nederlandse bandjesscène. Optredens doen ze op sjiek, namelijk in pak. De vette electrotunes krijg je van het producersduo Dumbvox en Lucky Goat zorgt voor de afwisseling door er wat dancehall in te gooien. Some Tunes is een prima verzamelaar om kennis te maken met wat nieuwe electro-acts van eigen bodem naast het aantal buitenlandse formaties die op de tracklist staan.
Recensent:Roxana König Artiest:Various Label:Basserk
El Pino and the Volunteers - Molten City

El Pino & The Volunteers - Molten CityDavid Pino was ooit frontman van de Rotterdamse punk/rock band Wiseguy....