RECENSIE: Silence is Sexy - This ain't Hollywood

Silence Is Sexy – This Ain’t Hollywood
2008-10-21 Het tovert een glimlach op mijn gezicht als de nieuwe plaat van Silence Is Sexy hier afspeelt. Het is namelijk mooi om te horen dat Nederland op muziekgebied veel te bieden heeft. Jammer genoeg wordt er door TMF en MTV- de grotere brengers van muziek naar de jeugd, nauwelijks aandacht besteed aan Nederlandse muziek. Of je moet toevallig digitale tv hebben waarmee je driehonderd zenders extra hebt, maar dit is voor veel mensen niet haalbaar kijkend naar de extra kosten. Hierdoor kijken veel mensen tegenwoordig op internet, ze surfen wat rond op het wereld wijde web en luisteren hier en daar een nummertje. Het is natuurlijk veel leuker om een bandje uit Engeland te kennen dan uit Nederland. Een veel gebruikt excuus is; ‘Maar Nederlandse muziek is stom’. Als je onder ‘Nederlandse muziek’ Frans Bauer, Marco Borsato en De Toppers verstaat begrijpen we dit volkomen, maar heb je ooit gehoord van Hooghwater, SAT2D, ForgetToForgive- hier houd ik maar even op anders wordt deze recensie veel te lang.

In 2003 leerden de heren van Silence Is Sexy elkaar kennen en begonnen ze samen wat te pingelen. Al snel hadden ze de schijnwerpers op zich met hun muziek in het kader van My Bloody Valentine, Joy Division, The Cure en Sonic Youth. Mochten de heren zelf niet in de gaten hebben dat ze dit soort muziek spelen, de fans van deze stroming wel. Muziek uit jaren ’80 wat tot gevolg heeft dat This Ain’t Hollywood een top album is wat ze platinum had kunnen worden een twintigtal jaar geleden.

Nu zullen de heren er toch hard aan moeten trekken om onder de aandacht te komen bij het Nederlandse publiek- het buitenlandse publiek moet overigens ook kunnen met zo’n sterk album. Wij wensen ze in ieder geval veel sterkte toe want met deze dromerige, zweverige muziek gebracht met veel delay komen we hier lekker tot rust. Met een glimlach op ons gezicht merken we dat de cd ondertussen al drie keer rond is geweest, totaal niet erg!
Recensent:Twan Scheffers Artiest:Silence is Sexy Label:My First Sonny Weissmuller
Face Tomorrow – In The Dark

Face Tomorrow - In the DarkBuiten is het koud, het wordt steeds langer donker, de blaadjes vallen van de...