VERSLAG: Rock am Ring 2008

Festivalinfo was aanwezig op Rock Am Ring 2008 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 103 foto's.

12345

Rock am Ring - dag 2 - deel 1

Dag 2
Metallica is de band waar het om draait, vanavond. De band, die zich bijna Rock am Ring huisband mag noemen, krijgt ruim de tijd hun ding te doen. Rock am Ring lust er wel pap van. De verwachting is hooggespannen de metallica t-shirts gaan als warme broodjes.

Na Creed en de Mayfield Four was het tijd om een nieuwe band op te richten. Dit werd Alter Bridge, en dit is een geweldige band. Met hun nieuwe album Blackbird zorgden ze ervoor dat ze een stevig album habben vol geweldige gitaarsolo’s. De titeltrack ‘Blackbird’ wordt vandaag ten gehore gebracht. Dit acht minuten durende nummer zorgt voor vele kippenvel momenten. Met twee nummers van het eerdere album, ‘Open Your Eyes’ en ‘One Day Remains’, sluiten de heren van Alter Bridge af om vervolgens nooit meer terug te denken aan de bands waarin deze leden eerst speelden.

Bij Rock Am Ring hebben ze vijf jaar moeten wachten op de terug keer van Disturbed. Het enthousiasme is dan ook groot wanneer Disturbed het podium betreedt. Er wordt veel van het publiek verwacht maar hiervoor krijgen ze ook veel energie en een set vol met alle geweldige nummers voor terug. ‘Ten Thousand Fists’ is eerder 60.000 Fists In The Air te noemen. Met hun nieuwe single ‘Inside The Fire’ en met het onvermijdelijke ‘Down With The Sickness’ sluiten de heren van Disturbed af om In Flames verder te laten gaan. Helaas krijgen we het begin van het eerste nummer geen zanglijnen mee aangezien de microfoon kapot is. Na wat herstel is het tijd voor de gigantische lichtshow die In Flames altijd met zich meeneemt. Jammer dat het zonnetje hoog aan de hemel staat en het pas vijf uur in de middag is. In Flames was beter tot zijn recht gekomen op een donkerder tijdstip.

Op de Suzuki Alternastage is er geen Babyshambles te bekennen op het tijdstip dat deze horen te beginnen. Enkele momenten later komt er iemand op het podium om mede te delen dat de Babyshambles niet komen vandaag. Vlug door naar de tent want de grote hype rond Paramore heeft ervoor gezorgd dat ze vandaag spelen op de Nürburgring. Met frontvrouw Hayley hebben de mannen wat moois te bekijken terwijl we lekker kunnen dansen en springen op de lekkere pop/rock liedjes zoals ‘That’s What You Get’, ‘crushcrushcrush’ en het populaire ‘Misery Business’. Zangeres Hayley is verrasend goed bij stem en de band gaat geweldig los.

We hebben al een tijdje niks van The Offspring gehoord. De band onder leiding van Dexter Holland heeft gewerkt aan een nieuw album, dat anderhalve week na dit optreden uitkomt. We krijgen alvast een voorproefje. Het recept van The Offspring is niks veranderd. Catchy meezing-punk-pop met grappige teksten. De band lijkt echter niet zo veel zin te hebben om het voorprogamma van Metallica te verzorgen. Wellicht staan op de eerste rijen verstokte Metallicafans al te roepen, maar de band lijkt met tegenzin te spelen. Geen goede reclame voor hun nieuwe release.

12345

FOTOGRAFIE: Stephan Mehrer

123456789
Bad Religion foto Rock am Ring 2008 Bad Religion foto Rock am Ring 2008  foto Rock am Ring 2008 Coheed & Cambria foto Rock am Ring 2008 Coheed & Cambria foto Rock am Ring 2008  foto Rock am Ring 2008 Cavalera Conspiracy foto Rock am Ring 2008 Cavalera Conspiracy foto Rock am Ring 2008  foto Rock am Ring 2008  foto Rock am Ring 2008 Rage Against The Machine foto Rock am Ring 2008 Bullet For My Valentine foto Rock am Ring 2008

123456789

ARROW ROCK FESTIVAL 2008Na twee verplaatsingen staat het festival dit jaar in Nijmegen. In het...

MY CITY BUDAPEST 2008 Het beste uit Budapest en omstreken stond afgelopen week op het My City...