RECENSIE: Sandro Perri - In Another Life

Perri
2018-11-12 Sandro Perri is een Canadese muzikant en producer die al sinds 1999 actief is. Aanvankelijk bracht hij zijn muziek uit onder de naam Polmo Polpo, maar sinds 2003 werkt hij onder zijn eigen naam. In Another Life is Perri’s vierde album en het eerste sinds Impossible Spaces uit 2011. De muziek van Perri wordt omschreven met termen als post-rock, elektronica, ambient, folk en pop.

In Another Life bevat slechts twee tracks, al is de tweede, ‘Everybody’s Paris’ op de cd opgesplitst in drie losse tracks. Dit omdat het in feite drie keer dezelfde song is, maar elke keer net anders ingekleurd. De eerste versie van ‘Everybody’s Paris’ is verstild en wat somber. De tweede versie, waarop Perri hulp krijgt van de Canadese singer-songwriter André Ethier is wat losser en een beetje jazzy. Op de derde versie horen we Dan Bejar (The New Pornographers) zingen en deze versie hangt een beetje tussen de eerste twee in.

De titeltrack is een 24 minuten durende oefening in subtiliteit en herhaling. De rustige song heeft een mooie elektronische basis, waar overheen allerlei leuke geluidjes te horen zijn. Op zich gebeurt er dus genoeg, maar aan de andere kant gaat ‘In Another Life’ gedurende 24 minuten eigenlijk nergens heen. Het kabbelt allemaal een beetje voort en hierdoor begint het nummer na een minuut of tien danig te vervelen.

Dit laatste geldt helaas voor het hele album, want ook de drie versies van ‘Everybody’s Paris’ verschillen niet genoeg van elkaar om (bij elkaar) ruim negentien minuten te boeien.
Recensent:Eric Rijlaarsdam Artiest:Sandro Perri Label:Constellation
Cover Knife Knights - Time Mirage