RECENSIE: Hyems - Antinomie

Hyems – Antinomie
2007-10-13 Meestal weet je door het bandlogo al waarmee je te maken hebt, super onleesbaar lettertype met rare kronkels. Gelukkig staat het normaal geschreven in de biografie; Hyems heten de vijf jongens. Eerder gingen de Duitsers nog onder de naam Hiems, maar wanneer je als band groter en groter aan het worden bent moeten er soms stappen worden genomen - het wijzigen werd gedaan omdat er reeds een Italiaanse bestond met hun vorige naam. Onder Hyem brengt de band hun debuutalbum Antionomie uit en zijn naar eigen zeggen sterker dan ooit!

De veertig minuten muziek op deze is sterk beïnvloeden door grote namen als Marduk, The Black Dahlia Murder en Naglfar en het blaast je vanaf de eerste seconden gegarandeerd weg; wat een sound! De melodieuze black metal is bovendien erg experimeel door vele extra geluiden, waardoor het spannend blijft tot het laatste nummer. Met de muziek zit het wel goed, maar zanger Andreas Jäger valt wat tegen. Hoewel zijn gekrijste teksten niet te verstaan zijn blijkt aan de titels dat deze Duitstalig zijn, wat een grote doorbraak buiten Duitsland zeker zal tegenhouden.

Het is erg moeilijk om extreem en toch experimenteel en vernieuwend te zijn, maar de zevenjarige band slaagt er zeker in. In plaats van een kunstje te kopiëren horen we in de elf nummers de ware Hyems. Eéntje die nog een beetje moet groeien, waarna het helemaal goed gaat komen. Dit kan een erg grote gaan worden in de donkere scene!
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Hyems Label:Restrain Records
Auxitt - Your Sakura

Auxitt - Your SakuraAndreas Braun (gitaar en vocals), Manuel Mumper (vocals en bas) en Stefan...