RECENSIE: Ozzy Osbourne - The Essential Ozzy Osbourne

Ozzy
2003-04-27 Ozzy Osbourne heeft geen introductie meer nodig. Voorheen wist elke rock en metalliefhebber op z'n minst dat hij de zanger van Black Sabbath was. Tegenwoordig weet zelfs de grootste rockhater de naam van zijn vrouw en (kut)kinderen. Ozzy heeft het laatste jaar weer volop in de belangstelling gestaan, vooral dankzij het bekende tv-programma. Helaas wordt hierin nogal weinig aandacht besteed aan het zeker niet misselijke oeuvre van de hoofdpersoon. Natuurlijk, ook het Ozzfest dat (in de VS) al een aantal jaar georganiseerd wordt plukt de vruchten van Ozzy's in bredere kring toegenomen roem en ook de muziek van de beste man wordt weer meer beluisterd.

Voor al diegenen die vorig jaar in het Goffertpark tot de conclusie kwamen dat Ozzy en (allstar) band nog immer terecht headlinen en voor alle trouwe kijkbuiskinders is er nu de perfecte dubbelverzamelaar om Ozzy thuis op luid volume mee te eren. Het zijn geen nieuwe nummers en zoiets is voor zowel artiest als platenlabel makkelijk incashen. Je krijgt dit keer echter wel waar voor je geld. Dertig, voor het overgrote deel steengoede, tracks verdeeld over twee cd's. En dat voor dezelfde prijs als een 'normaal geprijsd' album tegenwoordig in de schappen ligt.

Welke nummers staan er allemaal op Mike? (voorlezen met Tell-Sell intonatie). Ze zijn er allemaal; van 'Crazy Train' en 'Mr. Crowley' tot 'Suicide Solution', 'Bark At The Moon', de verplichte Black Sabbath cover 'Paranoid', 'No More Tears', 'Perry Mason' en natuurlijk 'Gets Me Through' en 'Dreamer'.
Recensent:Jeroen Verdel Artiest:Ozzy Osbourne Label:Sony Music
Rivelino cd-cover

Rivelino - RivelinoNog geen 10 seconden zitten we in het eerste nummer van Rivelino’s cdsingle,...