RECENSIE: So Called Celeste - Demo

So Called Celeste – Demo
2007-12-05 Het verhaal van So Called Celeste klinkt bekend. De leden waren hun oude bandjes zat en begonnen samen een nieuwe. Gelukkig blijkt de muziek die ze maken een stuk minder afgezaagd en maken ze strakke en frisse metal/hardcore. Ze hebben veel gespeeld in lugubere zaaltjes, deden hier veel ervaring op en doken vorige maand de studio in. Dit met een cd met drie tracks als resultaat, die rondgestuurd wordt naar platenmaatschappijen, radiostations, boekingskantoren en naar ons!

Bij een nieuwe uitgavenhoort natuurlijk een presentatie, deze was op 12 oktober in onze hoofdstad en volgens velen gaat volgend jaar hét jaar worden van So Called Celeste. Op de website van de Amsterdamse band zien we dan ook dat ze al volgeboekt zijn tot begin juni, in België, Frankrijk, Duitsland, Italië en uiteraard Nederland. Te koop is de promo niet, maar te downloaden wel. Als kleine band moet je het hebben van mond-op-mond reclame en als het aan het vijftal ligt kan dit niet gek genoeg. De tekst ‘We fully support reproducing and distributing this demo as many times as possible’ siert dan ook op het kartonnen doosje van de uitgaven.

De drie nummers die er op de cd staan zijn dan ook zeker iets om trots op te zijn. Elk nummer heeft zijn eigen charme en varieert tot aan de laatste seconden - opbouwend en verrassend. Instrumentele (tussen)stukken, clean en scream zang en zelfs een fade-out bij alle nummers. Lievelingsnummer moet ‘My Deat Tormentress’ zijn, het langste nummer (5 minuten) waar de variatie tevens op zijn hoogtepunt is. Het klinkt zeer professioneel en de interesse die het buitenland biedt blijkt al snel terecht.
Het nadeel van de drie nummers ondervind je al na 10 minuten; waarom maar drie?! Het woord teaser zou nooit beter op zijn plek zijn geweest dan bij deze promo van So Called Celeste. Ook zo benieuw of zo het live waar kunnen maken? Ze staan in elke uithoek.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:So Called Celeste Label:Eigen Beheer
MINUS.PLUS – Demo

Minus.Plus - DemoAcht maanden geleden werd het tijd voor een nieuwe band, met een nieuwe kijk:...