RECENSIE: The Black Pacific - Black Pacific

The Black Pacific - The Black Pacific
2010-09-17 De reden waarom Jim Lindberg, voormalig zanger van de succesvolle Amerikaanse punk rockband Pennywise, na achttien jaar besloot bij die band weg te gaan is nooit helemaal duidelijk geworden. Nu Lindberg de voorman is van een nieuwe band, genaamd The Black Pacific, waarmee hij net een debuut album heeft uitgebracht, is het in ieder geval duidelijk dat het niets te maken heeft gehad met interne meningsverschillen over de muzikale richting van de band.

The Black Pacific is namelijk Pennywise 2. Lindberg heeft waar hij al bijna twintig jaar mee bezig was opgepakt en in een ander jasje gestoken. Meer valt er over zijn 'nieuwe' band niet te zeggen. Het album staat vol met knallende punk tracks, die op de eerste helft van de plaat net iets harder inslaan dan op de tweede helft. En hoewel er niets origineels te vinden is, valt wel te constateren dat Lindberg veel beter bij stem is op deze cd, dan hij op de laatste releases van Pennywise is geweest.

Als we even negeren dat The Black Pacific de kloon van een andere band is, houden we een lekker punk rockalbum over, waarop we een ervaren zanger weer horen zingen en schreeuwen zoals hij in zijn beste tijden deed. Pennywise-fans die een traantje hebben moeten laten na Lindberg's vertrek, zullen in hun nopjes zijn met wat de man ze met The Black Pacific voorschotelt. Maar wie zat te wachten op iets nieuws, komt bedrogen uit.
Recensent:Randy Timmers Artiest:The Black Pacific Label:Side One Dummy Records
De Keefmen - Mirror of Time

The Keefmen - Mirror of TimeWeleens gehoord van nederbiet? Ik voorheen ook niet. Het blijkt een...