RECENSIE: White Cowbell Oklahoma - Viva Live Locos: Alive at the Burg Herzberg Festival

White Cowbell Oklahoma – Viva Live Locos Alive at the Burg Herzberg Festival
2011-06-11 White Cowbell Oklahoma is een bonte verzameling hardrockers uit Canada. De band presenteert zichzelf echter als een groep countrymen uit de ‘dirty south’ in de VS. De grappenmakers hebben drie studioalbums uitgebracht en toerden de afgelopen maanden door Europa (ze stonden onder andere in de kleine zaal van Paradiso). Dat de band koeienschijt heeft aan groei, wordt nu bewezen met een eerste liveplaat. White Cowbell Oklahoma heeft namelijk nog geen grote zaal van binnen gezien, maar speelt op Viva Live Locos Alive At The Burg Herzberg Festival alsof het KISS is.

Muzikaal is het ook niet veel meer dan KISS anno 2011. De band heeft het basisboek hardrock uitgelezen en is gedurende drie albums met niet veel prikkelenders gekomen dan hersenloze liedjes als ‘Put The South In Your Mouth’, ‘Cheerleader’ en ‘Do Me So Wrong’. Een studioplaat zou geen positieve beoordeling krijgen, maar gelukkig is dit een live-album. White Cowbell Oklahoma rockt energiek, heeft humor en de setlist is een prima collectie van het beste materiaal van de band.

Een prima liveplaat dus. Maar er is één manco en die zien we wel vaker bij live-albums. Muziekliefhebbers die niets met deze band hebben, kunnen Viva Live Locos At The Burg Herzberg Festival overslaan zonder iets te missen. Het album is een leuke extra voor de kleine fanbase van White Cowbell Oklahoma, maar het gebrek aan nieuw materiaal of een enorm spetterende performance zorgt er voor dat het ook niet meer dan dat is. Vind je de band al geweldig dan is het een no-brainer om deze cd aan te schaffen. Heb je hier niets mee dan gaat dit album daar niets aan veranderen.
Recensent:Randy Timmers Artiest:White Cowbell Oklahoma Label:Suburban Records
MXRCXL – Dump

MXRCXL - DumpAan iedereen die bij het lezen van deze bandnaam problemen ondervindt, geven...