RECENSIE: Endemic - All Virtue Decayed

2006-11-29 Naast een Amerikaanse grungeband betekent Endemic ook een driejarige Drentse metalcore band. In de drie jaar heeft de band veel downs gehad, hoewel ze het zo graag wilden is de band vaak niet volledig geweest om de studio in te duiken. Wanneer de studiotijd gehaald was resulteert het in een demo, hier keken ze kritisch naar zichzelf en vonden dat het beter moest. Wat terug de studio in betekende, helaas op dat moment weer incompleet. In 2006 slaagt het ze om eindelijk een volledige band te zijn en de eerste release een feit te maken, deze met de titel All Virtue Decayed.

Op de website van het vijftal zijn de nummers Anti Slave en Confused te beluisteren wat een goed beeld geeft van de vier andere nummers die op de demo staan. Endemic is een band die zeker goed bezig is, maar zichzelf nog iets meer moet ontwikkelen. Nu kan dit laatste ook komen door de kwaliteit van het gebrande schijfje, aangezien alles op deze als één massa klinkt. Het zo een goed idee zijn om de teksten in de nummers iets beter tot zijn recht te laten komen. Want wanneer ik deze doorlees zie ik dat ze best goed in elkaar zitten en voor de verandering eens ergens over gaan!

Het is begrijpelijk dat wanneer je eindelijk de nummers bij elkaar hebt geraapt ze op een cd wilt branden en ze naar iedereen wilt sturen, maar de vraag is of ze dit niet iets te vroeg hebben gedaan. Wanneer mensen voor hun cdkast staan te beslissen welke er een rondje mag maken wil je dat ze de jouwe eruit kiezen. De kans dat ik All Virtue Decayed nog eens een rondje gun en daarmee prefereer boven mijn andere metalcore platen is wel heel erg nihil.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Endemic Label:Eigen Beheer
Amplifier - Insider

Amplifier - InsiderHet 2e album van Amplifier is uit. Insider is de opvolger van Amplifier. Met...