RECENSIE: Various - The Best of Taste of Chaos

The Best Of Taste Of Chaos - Two
2007-07-12 Kevin Lyman, het brein achter de Warped Tour, startte twee jaar geleden Taste Of Chaos. Een rondreizende package die twee maal in het jaar langs verschillende landen gaat. Deze winter -en zomeredities zijn een groot succes over de hele wereld en successen moet je natuurlijk uitmelken wanneer mogelijk. Zo kwam er vorig jaar een dubbel cd gevuld met bands die op deze tour stonden, dit onder de titel The Best of Taste of Chaos. Hier kwam dit jaar een vervolg op en dit mooie nieuwe schijfje draagt de geniale titel The Best of Taste of Chaos – Two.

Hoewel het voor de hand ligt dat het hier live opnamen betreft blijkt het tegendeel waar. De zevenendertig nummers die het album bevat zijn namelijk gewoon de normale studioversies. Het maakt de cd vooral leuk omdat er veel te ontdekken valt, bandjes die je vaak langs ziet komen, maar je geen idee had hoe ze klonken. Zo blijken de punkband The SmashUp, de grindcore band Suicide Silence en de industrial-metal band Opiate For The Masses erg goed te pruimen. Terwijl dingen als de metalband Helmet, het psychedelische A Life Once Lost en het experimentele Street Drum Corps het zeker niet waard zijn om meer van op te zoeken.

Naast (relatief) onbekende namen staan de schijfjes ook veel met mega acts. Namen als Bullet for My Valentine, Taking Back Sunday en Aiden zullen het aantrekkelijk maken voor de meisjes. Terwijl harde bands als As I Lay Dying, Bleeding Through en Walls of Jericho het ook leuk maken voor de stoere jongens.

Dit alles maakt The Best Of Tast Of Chaos - Two een erg leuk overzicht, maar waarschijnlijk te breed om te voorkomen dat mensen bepaalde nummers gaan skippen. Het is gewoon een feit dat death-metal band Job For A Cowboy hele andere mensen trekt dan de emo-pop van Saosin.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Various Label:Rough Trade Records
Editors - An End Has a Start

Editors - An End has a StartIn 2005 stond de band Editors op Lowlands om hun kort daarvoor verschenen...