RECENSIE: The Voodoo Fix - Back For More

Voodoo Fix
2017-07-06 Origineel komt de band The Voodoo Fix uit Los Angeles maar ondertussen is Nashville hun thuis. Voor hun blues georiënteerde muziek is dat dan ook een omgeving die beter past. Back For More is voor de groep hun tweede volwaardige album, waar ze voortborduren op het voorzichtige succes van debuut In Deep, wat goed ontvangen werd en ze al eens naar Europa bracht.

Direct bij het afspelen van het eerste nummer, tevens het titelnummer en één van de beste liedjes van de plaat, wordt een hele dikke groove neergezet door de band. Het is de mannen duidelijk menens op het nummer wat ook als single uit is gekomen. Regelmatig zoekt de band zijn hardere kant op, getuige ook het hard rockende ‘We Belong’. Maar er wordt niet altijd uit hetzelfde vaatje getapt, want ze vermengen hun bluesrock met funky elementen en soul. Dit gaat ze niet altijd even goed af als de hardere nummers en vooral de wat tragere broeders zijn niet altijd sterk. Bijvoorbeeld ‘Fallin’ In Love’ waarin opvalt dat de zang van Abe Rivers wat op de zenuwen gaat werken en het een wat vervelend nummer wordt.

De zang is tevens een van de zwakke punten op meer nummers, want hoe sterk hij ook voor de dag kan komen met lekkere uithalen, Rivers wil soms net even teveel zijn best doen. Dit is ook te horen op ‘So Close’ waarin de zang wat zeurderig wordt. Wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt blijkt de band het meest tot zijn recht te komen, zoals in het funky rockliedje ‘Hollywood’. ‘Lemonade & Moonshine’ daarentegen is dan weer een standaard bluesnummer waarvan er dertien in een dozijn gaan.

En daarmee weet The Voodoo Fix zich toch niet helemaal te onderscheiden van andere bluesrockbands en weten ze ondanks sterke momenten niet echt te overtuigen. De vraag is dan ook hoe houdbaar hun formule blijft bij platen die nog gaan volgen en of ze dan live zo sterk voor de dag kunnen komen, om niet vergeten te worden en dat mensen inderdaad “back for more” komen.
Recensent:Ronald Kats Artiest:The Voodoo Fix Label:Black Pike Favorites
Cover Megalodon Collective - Animals

Megalodon Collective - AnimalsDrie saxofonisten, twee drummers, een gitarist en een bassist heeft het...