RECENSIE: From First To Last - From First to Last

From First to Last - St
2008-06-28 Wanneer je me een jaar geleden had verteld dat From First To Last (FFTL) op Pinkpop zou staan, had ik je nooit geloofd. Het blijkt dat de groep na zes jaar op zo'n manier gegroeid is dat het mogelijk was. De muziek is van harde screamo naar lekkere rock gegaan en de heren lijken eindelijk volwassen. Dit bewijzen ze met het self-titled album, welke alweer de derde is uit hun reeks.

De groep heeft sinds kort een nieuwe zanger en maakt met Matt Good zijn debuut op dit schijfje. De Amerikanen hadden maarliefst twintig nummers opgenomen, maar slechts elf zijn er beland op de cd, waaronder natuurlijk single 'Worlds Away' en opener 'Two As One'. Twee nummers die een goed beeld geven van de veertig minuten muziek; iets meer ingetogen, maar nog steeds erg lekker.

De jongens blijken tevens meer op hun plek bij Interscope Records, in plaats van het punkerige Epitaph Records. Een grotere platenmaatschappij voor een band die veel kansen zal krijgen in de toekomst, het afdanken van zanger Sonny Moore heeft de groep blijkbaar positief gedaan.

Een groot nadeel voor de band is dat het altijd het imago zal dragen als 'groep voor jongen meisjes en jongens met te veel make-up'. Dit terwijl ze zelf die tijd allang overgroeid zijn, From First To Last is eindelijk een band met een eigen sound geworden. Wanneer ze dit vasthouden, dan hoeven ze het live ook niet meer te hebben van hun oude nummers. Iets wat nu het grote nadeel blijft.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:From First To Last Label:Interscope / Universal
Blackmore’s Night – Secret Voyage

Blackmore's Night - Secret VoyageRitchie Blackmore is vooral bekend geworden als gitarist van Deep Purple. Met...