RECENSIE: My Bubba & Mi - How it's Done in Italy

My Bubba & Mi – How It’s Done In Italy
2010-05-06 My Bubba & Mi bestaat uit drie dames. Eén komt uit Denemarken, de ander uit Zweden en de laatste uit IJsland. Eerst waren het My en Bubba die samen muziek maakten in hun kleine appartement in Kopenhagen. Tot slot kwam Mia in hetzelfde appartement wonen en de band was geboren. Nu heeft dit drietal hun debuutalbum opgenomen, How It’s Done In Italy.

De muziek op How It’s done In Italy doet denken aan de folkmuziek van de jaren vijftig en zestig uit Amerika. Lullabies from the countryside, zo omschrijven de dames zelf hun geluid. Voor de opnames van dit album vertrokken ze naar Zuid-Italie. Dat verklaart gelijk de album titel. Het drietal werd door een Italiaanse toerist die op vakantie was in Kopenhagen overgehaald om naar zijn thuisland te komen om daar op te treden. Dit was van beide kanten zo goed bevallen dat ze niet veel later wederom naar het zuiden af zijn gereisd om er een album op te nemen.

We moeten heel ver terug in de tijd als we de muziek van de muziek van My Bubba & Mi willen vergelijken met andere bands. Maar als je goed luistert vind je ook wat hedendaagse referenties. ‘Hwaii Blus’ (nee geen typefout) bijvoorbeeld. Dit nummer doet eigenlijk nog wel enigszins denken aan Katie Melua. En zo komen er nog een aantal momenten op dit album voorbij waarbij de gedachten gaan naar hedendaagse (folk) zangeressen.

De eerste paar nummers zijn erg wennen maar naarmate je langer aan het luisteren bent klinkt het vertrouwd in de oren. Dat is ook de kracht van dit album. Je wordt er als het ware in meegezogen. Al moet je als luisteraar geen hits verwachten. Maar voor je het weet blijf je hangen in de muziek van My Bubba & Mi en zet je het albums nog maar eens een keer aan.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:My Bubba & Mi Label:Beep! Beep! Back up the Truck
Roger That – The Desert’s Call

Roger That - The Desert's Call Roger That is een Australische band. Het land kent een popcultuur die...