RECENSIE: Playstation 2 - Open Season

Open Season cover
2006-10-25 Wanneer er een nieuwe (kinder)film uitkomt is het bijna vanzelfsprekend dat het bijgestaan wordt met een gelijknamige game. De film Open Season (Baas in eigen bos) is hier geen uitzondering op, een nieuwe animatie film van de makers van o.a. Brother Bear en Chicken Little. De game komt maarliefst uit op acht verschillende mediums: Wii, PlayStation Portable, Microsoft Windows, Xbox 360, Xbox, Nintendo DS, GameCube en PlayStation 2. Op het laatst genoemde hebben wij hem getest.

Het verhaal gaat over de grizzlybeer Boog die de hert Elliot ontmoet. Boog zelf is niet zo blij met deze laffe vriend en komt door hem in allerlei problemen. In het spel is het verhaal in grote lijnen gelijk aan de film, dit mede door de lange filmpjes die tussen de spelstukken zitten. Helaas zijn dit niet de echte filmstukken en zijn ook de stemmen niet ingesproken door Ashton Kutcher en Martin Lawrence.

Als gamer bestuur je zowel Boog en Elliot door vijfentwintig levels heen, spelenderwijs krijg je informatie over de skills van deze en krijg je nieuwe. De leukste mogelijkheid van Boog is het optillen van andere bosbewoners en ermee kunnen (bij sommige opdrachten zelfs moeten) gooien. Zo moet je een stinkdier naar de jagers gooien en op zijn beurt verdooft het stinkdier de jager waardoor de weg vrij is en jij er ongestoord langs kunt lopen.

Door het halen van de verschillende levels unlock je tevens meer speelmogelijkheden voor de multi-playermode. Dit zijn kleine minigames op een Mario Party achtige manier, wie in een minuut tijd de opdracht het beste uitvoert heeft gewonnen. Deze minigames kunnen ook gedaan worden in een tournooi, “de wild-cup”. Erg leuke extra’s, aangezien het spel zelf helaas snel verveeld. Wanneer je hem eenmaal hebt uitgespeeld is de lol daar wel van af.

Open Season is een spel voor kinderen en zullen weinig oude(re) jongeren kunnen vermaken. Alle stappen worden erg voorgekauwd en wanneer ze de eerste keer niet lukken heeft het geen consequenties. Je mag ze zovaak overnieuw doen als dat je wilt. Mocht je fan zijn van de film, dan is deze game zeker een must. Maar wie opzoek is naar een uitdaging kan beter even verder zoeken.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Playstation 2 Label:Ubisoft
Embodiment - Legeon

The Embodiment - LegeonRuim tien jaar duurde het, maar nu is het dan eindelijk zover. De eerste...